וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך החלה שריפת הענק בהרי ירושלים

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 23:02

בסרטון שהגיע לידי וואלה! נראים שני מוקדי אש בוערים במקביל. על פי דיווחים, זו הסיבה להערכה כי השריפה פרצה כתוצאה מהצתה. תלמידי המוסד החינוכי שהזעיקו לראשונה את כוחות הכיבוי תושאלו על ידי החוקרים אם הבחינו בדמויות חשודות בקרבת היער

תיעוד: כך החלה שריפת הענק בהרי ירושלים/צילום: השומרים

בתיעוד שהגיע הערב (שלישי) לידי וואלה! נראים הרגעים בהם פרצה הדליקה שהובילה לשריפת הענק באזור ירושלים, שכילתה 25 אלף דונם של יערות באזור.


מהסרטון נראה כי האש, שפרצה בפאתי היישוב בית מאיר, התפתחה במקביל בשני מוקדים, המרכזית שבהן היא שמורת המסרק, כאשר במקביל, מעבר לכביש, התפתחה שריפה באזור הר כרמילה. שירות הכבאות וההצלה הודיע מוקדם יותר הערב כי הושגה שליטה מלאה על האש, לאחר 52 שעות של מאמצי כיבוי.

תיעוד תחילת שריפת הענק בהרי ירושלים. השומרים, אתר רשמי
תיעוד תחילת שריפת הענק בהרי ירושלים, ראשון/אתר רשמי, השומרים

בחדשות 13 דווח כי בשל העובדה שהיו שני מוקדים של אש, ההערכה הערב היא שהאש נגרמה כתוצאה מהצתה. עם זאת, גורמי כיבוי מבהירים כי תנאי המזג האוויר שהיו ביום השריפה הובילו להתפשטותה, ולא מן הנמנע כי זו הסיבה להתפרצות האש בשני המוקדים.

לקראת השעה 15:00 הבחינו תלמידי מוסד חינוכי הפועל ביישוב בשריפה שהתחוללה באזור שמורת המסרק, והזעיקו את כוחות הכבאות למקום. כעבור דקות ארוכות הגיעה ניידת כיבוי והחלה בניסיונות לכיבוי השריפה.

במסגרת החקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה, צוות החקירה הגיע היום למוסד החינוכי ותשאל תלמידים. בין היתר הם נשאלו אם הבחינו בדמויות או אנשים בקרבת היער בסמוך למועד ההצתה.

הטלה של מטוס השמשון (הרקולס) בשריפה בהרי ירושלים, 17 באוגוסט 2021. שלו שלום, TPS
פעולות כיבוי על ידי מטוס הרקולס באזור ירושלים, היום/TPS, שלו שלום

כ-1,500 לוחמי אש השתתפו בניסיונות בלימת השריפה, בסיוע של צה"ל, קק"ל, רשות הטבע והגנים ואף הרשות הפלסטינית. מטוס הרקולס סייע לראשונה בכיבוי האש, כחלק מ-20 מטוסים כיבוי נוספים שביצעו 206 גיחות.

עשרה יישובים פונו מתושבים בזמן השריפה: צובה, גבעת יערים, שואבה, רמת רזיאל, איתנים, בית מאיר, שורש, עין ראפה, עין כרם ועין נקובה. רשות הכבאות הודיעה כי כלל האזרחים הונחו לחזור לביתהם, חוץ מתושבי איתנים וכמה בתים ברמת רזיאל וגבעת יערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully