וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המל"ג אישר: המרכז הבינתחומי בהרצליה ייהפך לאוניברסיטה

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 20:44

המוסד ישנה את שמו ל"אוניברסיטת רייכמן", על שם המייסד אוריאל רייכמן, ויהפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל. ההחלטה של המל"ג התבססה על דוח שהגישה ועדת מומחים שמונתה על ידה, ועתה הבינתחומי יוסמך להעניק תארי דוקטורט במשפטים, במדעי המחשב ובפסיכולוגיה

המועצה להשכלה גבוהה אישרה היום (שלישי) את הפיכתו של המרכז הבינתחומי בהרצליה לאוניברסיטה. המוסד ישנה את שמו ל"אוניברסיטת רייכמן", על שם מייסד המרכז אוריאל רייכמן, ויהפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל.

ההחלטה של המל"ג התבססה על דוח שהגישה ועדה מומחים שמונתה על ידה, שהמליצה להכיר במרכז הבינתחומי כאוניברסיטה באופן רשמי. "המרכז הבינתחומי מתאים להיות אוניברסיטה, תוך הבטחת רמה אקדמית מחקרית מעולה העומדת בסטנדרטים מספקים לאוניברסיטה. ועל כן אנחנו ממליצים למועצה להשכלה גבוהה פה אחד וללא כל הסתייגות כי תוענק למרכז הבינתחומי בהרצליה הכרה כאוניברסיטה", כתבו חברי הוועדה.

אוריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז הבינתחומי הרצליה. יהושע יוסף, אתר רשמי
המוסד שהקים יהפוך לאוניברסיטה הפרטית הראשונה בישראל. אוריאל רייכמן/אתר רשמי, יהושע יוסף

ההחלטה להכיר בבינתחומי כאוניברסיטה התקבלה 27 שנים לאחר שהמוסד הוקם על ידי רייכמן, במודל אוניברסיטאות העילית האמריקניות. על בסיס המלצת ועדת המומחים, הבינתחומי הוסמך על ידי המל"ג להעניק תארי דוקטורט במשפטים, במדעי המחשב ובפסיכולוגיה. לדברי הבינתחומי, ההחלטה לשנות את שם המוסד התקבלה על מנת לכבד את רייכמן, שהודיע על סיום כהונתו.

הבינתחומי הרצליה נוסד בשנת 1994 על ידי רייכמן. במוסד לומדים כ-8,300 סטודנטים, ומאז הקמתו סיימו את לימודיהם בו כ-32,000 בוגרים. במוסד עשרה בתי ספר, המציעים מסלולי לימודים לתארים ראשון שני ושלישי בתחומי המשפטים, מדעי המחשב והפסיכולוגיה, ומסלולים לתארים ראשון ושני במנהל עסקים וחשבונאות, ממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, תקשורת, כלכלה, קיימות ויזמות. רייכמן בן ה-79 מילא את תפקיד נשיא הבינתחומי מיום הקמתו, להוציא שנה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully