וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות שלחה סיוע לכיבוי השריפה; גנץ: ערבות הדדית היא אינטרס משותף

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 17:47

אבו מאזן אישר לשלוח כוחות כיבוי להרי ירושלים כדי לעזור לישראל במאבק באש באזור. שר הביטחון הודה לראש הרשות על ההחלטה: "הצלת חיי אדם - אינטרס של כולנו". "מעריכים את שיתוף הפעולה", כתב שר החוץ לפיד

בצעד חריג, הרשות הפלסטינית שלחה היום (שלישי) לישראל ארבע ניידות כיבוי כדי לסייע בכיבוי השריפה המשתוללת כבר יומיים בהרי ירושלים. זאת, בהוראת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בישראל בירכו על הצעת עבאס. שר הביטחון בני גנץ הודה לו על הסיוע וכתב כי "הערבות ההדדית והצלת חיי אדם הם אינטרס משותף של כולנו", ושר החוץ יאיר לפיד כתב כי "אנחנו מעריכים את שיתוף הפעולה".

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, 12 במאי 2021. AP
"מעריכים את שיתוף הפעולה". אבו מאזן/AP

יומיים לאחר שפרצה שריפת הענק, כוחות הכיבוי עדיין פרוסים בשטחים רבים בהרי ירושלים, לאחר שהושגה שליטה במרבית המוקדים. במקביל, גורמים במשרד החוץ מסרו מוקדם יותר כי טורקיה הציעה סיוע לישראל בכיבוי השריפה בירושלים.

16 מטוסי כיבוי פעלו לכיבוי מוקדי האש. המוקדים הפעילים כרגע - בנחל כיסלון, גבעת יערים והר איתן. כל המוקדים שנותרו נמצאים תחת שליטה. באזור צובה וגבעת יערים עדיין אין צפי לחזרת החשמל, שהופסק בעקבות נזקים שגרמה השריפה למערכות.

בווידאו: צינור המים של קיבוץ צובה שמנע מהאש להגיע לקיבוץ/צילום: ניב אהרונסון

הפעם האחרונה בה שלחה הרשות הפלסטינית סיוע לישראל היתה בגל השריפות שפרץ לפני כחמש שנים, בנובמבר 2016, ברחבי הארץ.

"המטרה שלנו היא להעניק סיוע הומניטרי לאנשים, להגן עליהם ולסייע לכוחות הכיבוי בשטח", אמר אז קולנול עבד א-לטיף אבו עמשה ממנגנון ההגנה האזרחית של הרשות. חברי הצוותים הפלסטינים הגיעו מקלקיליה, מטובאס ומערים נוספות בצפון הגדה המערבית. "אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה, אנחנו פה בהוראות של ההנהגה הפלסטינית", הוסיף.

לדבריו, אנשי מנגנון ההגנה האזרחית הפלסטיני סייעו לכוחות הכיבוי בישראל גם באסון הכרמל בשנת 2010 והוזעקו בעבר לסייע ברעידות אדמה במדינות נוספות. "זו מדינה קטנה. אנחנו עם אוהב חיים שרוצה לעזור לכולם ורוצה בטוב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully