וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרה אחר צרה: הסופה "גרייס" הכתה במוקד רעידת האדמה בהאיטי

17.8.2021 / 15:02

אם לא די בכל הצרות הפוקדות את האי שבקריביים, גשמים ורוחות חזקות הצליפו בדרום-מערב המדינה, מוקד הרעש העוצמתי, ויש חשש ממפולות בוץ ושיטפונות. "אנחנו במצב יוצא דופן", אמר ראש הממשלה. מניין ההרוגים עלה ל-1,419

הסופה הטרופית "גרייס" המטירה הלילה (שלישי) גשמי זלעפות על האיטי, יומיים אחרי שרעידת אדמה עוצמתית הכתה במדינה הענייה שבקריביים. הסופה הוסיפה לסבלם של אלפי אנשים שאיבדו את יקיריהם, נפצעו או איבדו את בתיהם ברעש, והיא אילצה את בתי החולים העמוסים והמחלצים להגיב במהירות לצרה הנוספת שנפלה על המדינה.

אחרי הלילה, גשמים כבדים ורוחות חזקות הצליפו בדרום-מערב האי, מוקד רעידת האדמה ביום שבת. גורמים רשמיים במדינה הזהירו כי בחלק מהאזורים ייתכנו עד 38 ס"מ של גשם, לפני שהסופה תמשיך בדרכה. גם בבירה, פורט-או-פרינס, ירדו גשמים כבדים. בעקבות הגשמים והרוחות, יש חשש למפולות בוץ ושיטפונות. הסופה המשיכה היום להתקדם בכיוון ג'מייקה ודרום-מזרח קובה.

במקביל, סוכנות ההגנה האזרחית עדכנה כי מניין ההרוגים מרעידת האדמה עלה ל-1,419. בנוסף לכך, כ-6,000 איש נפצעו, ורבים מהם נאלצו להמתין בשטח פתוח לטיפול רפואי, תחת חום כבד. "אנחנו פועלים כדי להבטיח שכל המשאבים שיש לנו יגיעו למקומות שנפגעו הכי קשה", אמר ראש הסוכנות, ג'רי צ'נדלר.

פצועים מרעידת האדמה מטופלים בבית חולים בעיירה לה קאייה, האיטי, 17 באוגוסט 2021. AP
פצועים מרעידת האדמה מטופלים מחוץ לבית החולים בלה קאייה, אתמול/AP

בבית חולים בעיירה לה קאייה, אחת ממוקדי האסון, העומס בפצועים היה כה רב, עד שרבים מהם שכבו בחצרות, במסדרונות, במרפסות ובמעברים. בעקבות הסופה, בבית החולים מיהרו להעביר אותם למקום מבטחים. "תכננו להקים אוהלים, אבל נאמר לנו שזה לא יהיה בטוח", אמר גיד פטרסון, מנהל בית החולים הכללי בעיר.

במקביל, צוותי החילוץ ממשיכים לחפש ניצולים מתחת להריסות בית מלון שקרס ביום שבת, ולפחות 15 גופות חולצו ממנו.

בולדוזר מפנה הריסות מהעיירה לה קאייה, האיטי, אחרי רעידת האדמה, 17 באוגוסט 2021. AP
צוותי הצלה סורקים הריסות של בית מלון בלה קאייה/AP

רעידת האדמה בשבת, שהייתה בעוצמה 7.2, החריבה כמעט לחלוטין כמה עיירות בדרום-מערב האיטי, שחווה רצף של אסונות ומשברים בלתי-פוסקים, החל ממגיפת הקורונה והעמק שיעורי העוני ועד רצח הנשיא ג'ובנל מויס בחודש שעבר ואלימות הכנופיות.

"אנחנו במצב יוצא דופן", אמר אתמול לכתבים ראש הממשלה הזמני, אריאל הנרי, לקראת הגעת הסופה. הנרי, שאמור להישאר בתפקידו עד קיום בחירות חדשות, הכריז ביום שבת על מצב חירום למשך חודש וקרא לאזרחים "להפגין סולידריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully