וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: ממציא הסודוקו מאקי קאג'י מת בגיל 69

17.8.2021 / 13:47

קאג'י, שמת מסרטן, יצר את המשחק כאתגר לילדים, ולאורך חייו הוא ראה את הפופולריות של המשחק מזנקת. "הייתה לו גישה ייחודית ומשעשעת לחיים, המשימה שלנו היא להמשיך את החזון שלו"

מאקי קאג'י, "סנדק הסודוקו". AP
הקים את מגזין הפאזלים הראשון ביפן. קאג'י/AP

מאקי קאג'י, ממציא הסודוקו, מת בגיל 69 - כך מסרה היום (שלישי) החברה היפנית שלו. הוא סבל מסרטן בצינור המרה, ומת בשבוע שעבר. קאג'י, שכונה "הסנדק של הסודוקו", המציא את הסודוקו מתוך רצון לייצר משחק מחשבה לילדים, ממנו יוכלו להנות גם מבוגרים המחפשים אתגר קליל. שמו של המשחק מורכב מהסימנים היפניים ל"מספר" ו"יחיד", אך רק ב-2004 הוא הפך ללהיט עולמי. זאת אחרי שהמשחק פורסם בעיתון הבריטי "טיימס".

קאג'י נולד במחוז הוקאידו ביפן. לאחר שפרש מאוניברסיטת קיוטו, החליט להקים את מגזין הפאזלים הראשון ביפן. לאחר מכן, ב-1983 הקים קאג'י את חברת הפאזלים "ניקולאי" ושם יצר את משחק הסודוקו.

"הייתה לו גישה ייחודית ומשעשעת לחיים", אמר לזכרו יושיאנו אנפוקו, שירש ממנו את חברת הפאזלים. "המשימה שלנו היא להמשיך את החזון שלו".

במהלך חייו של קאג'י, זינקה הפופולריות של הסודוקו ובמשך השנים השתתפו בתחרויות כ-200 מיליון משתתפים ממאה מדינות שונות. נוסף על כך, יצר קאג'י משחקי סודוקו מקוריים ליותר ממאה חברות תקשורת, הוביל להוספת קטגורית ספרי הפאזלים והחידות אל חנויות ספרים, והכניס את המושג "סודוקו" למילון אוקספורד לאנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully