וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשנו כלואים, זאת קרן אור": בנצרת קלטו עשרות מפונים מהשריפה בהרי ירושלים

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 14:44

בתי המלון בנצרת, שספגה מכה קשה לתיירות בתקופת הקורונה, פתחו את שעריהם ללא תשלום לתושבים שנדרשו לעזוב את בתיהם בעקבות שריפת הענק. 14 משפחות נענו להצעה. "זה ממתיק מעט את החוויה הקשה ונותן כוחות להתמודד", סיפרה תושבת רמת רזיאל שמתארחת בעיר

47 תושבים שנמלטו מהלהבות בירושלים מתארחים מאז אתמול (שלישי) בבתי מלון בנצרת. העירייה והמלונאים הזמינו שלשום את תושבי היישובים בסביבת הבירה שנאלצו לעזוב את ביתם בעקבות שריפת הענק להתארח ללא עלות לכמה לילות, ו-15 משפחות נענו להצעה.

רעות סיוון ובן זוגה, תושבי רמת רזיאל, מנסים להירגע מרגעי הפחד באירוח באחד מהמלונות בנצרת. רעות יצאה לעבר תל אביב זמן קצר לפני שהלהבות התקרבו למושב, אולם בן הזוג שלה סיפר כי נסע עם אחד התושבים בדרך עפר, אחרי שהכביש הראשי לישוב נחסם. "הייתה תחושה שאנחנו כלואים ביישוב", אמר.

אתמול ביקרו השניים אצל חברים שגרים בצפון הארץ, וכשראו את ההזמנה של עיריית נצרת והמלונאים, יצרו קשר והוזמנו למלון רמדה בעיר. "היחס במלון מדהים", אמרה רעות. "יש הרגשה של תמיכה ותחושה של אחווה בין אנשים. האירוח בנצרת הוא קרן אור על רקע המראות הקשים והמתח הגדול נוכח השריפה הקשה. זה ממתיק מעט את החוויה הקשה ונותן לנו כוחות נפש להתמודד עם זה", אמרו.

השריפות בהרי ירושלים, 17 באוגוסט 2021. ניב אדן, אתר רשמי
השריפה בירושלים, היום/אתר רשמי, ניב אדן

לדברי עלי סלאם, ראש עיריית נצרת, "ההתגייסות מחממת את הלב. זו נתינה מעומק הלב וביטוי של ערבות הדדית. עיריית נצרת גאה במלונאים בעיר שגילו אחריות ומעורבות ותרמו לינות למשפחות שנאלצו לפנות את הבית בעקבות השריפה הנוראית. המלונות שמארחים כרגע הם לגאסי, רמדה ושני סניפי מלון גולדן קראן".

שרון בן-ארי, מנהל התיירות בעירית נצרת, אמר כי נרשמה היענות גבוהה של בעלי בתי מלון ליוזמת ראש העירייה. "לפני הכול זו מחווה אנושית והומניטרית, ובנוסף, זהו צעד שבונה יחסי אמון", אמר.

רעות סיוון (רעות רבקה) נמלטה מהשריפה המשתוללת בירושלים לנצרת. באדיבות המצולמים
"תחושה של אחווה בין אנשים". רעות סיוון/באדיבות המצולמים

נצרת, שמכילה 5,500 מיטות לינה, נפגעה קשה מאז שפרצה מגיפת הקורונה, משום שהתיירות היא ענף הכלכלה המרכזי של העיר. "המשבר נמשך כבר שנה וחצי ורק לאחרונה התחילה ההתאוששות", אמר בן ארי, בתקווה שהמבצע הנוכחי יסייע גם לאלה שמציעים את התמיכה.

העירייה קראה למפונים נוספים שזקוקים לפתרון לפנות לטלפון 0506235901.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully