וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהדרמה בקאבול: מאות מצטופפים במטוס של צבא ארה"ב

עודכן לאחרונה: 17.8.2021 / 11:24

צוות של אחד ממטוסי התובלה של צבא ארה"ב החליט שלא להוריד את האזרחים הרבים שהצליחו לעלות אליו בחסות הבריחה מטליבאן, והתקבצו בבטן המטוס. מנגד, מטוס צבאי גרמני פינה שבעה אנשים בלבד

מאות אנשים מצטופפים במטוס תובלה של צבא ארה"ב בנמל התעופה בקאבול, אפגניסטן, 15 באוגוסט 2021. צבא ארה"ב, אתר רשמי
בורחים מאימת טליבאן. המטוס העמוס במאות אנשים, ראשון/אתר רשמי, צבא ארה"ב

מאות אנשים הצטופפו במטוס תובלה של צבא ארצות הברית כדי להימלט מקאבול, והתיעוד מבטן המטוס המחיש את הבהלה השוררת בבירת אפגניסטן שלאחר נפילתה בידי טליבאן.

התמונה הדרמטית, שצולמה ביום ראשון בלילה, פורסמה באתר Defense One, שהשיג אותה מצבא ארצות הברית הממהר להשלים את נסיגתו מהמדינה אחרי 20 שנה. לפי הדיווח, כ-640 איש היו במטוס התובלה C-17 גלובמאסטר של חברת בואינג, הרבה מעבר לקיבולת שלו.

עוד דווח כי עשרות אזרחים אפגנים, שקיבלו אישור להתפנות מארצם, הצליחו לעלות לכבש המטוס. במקום לאלץ אותם לרדת, צוות הטיסה החליט להמריא יחד עמם - זאת בניגוד גמור לכאוס שנרשם אתמול בנמל התעופה בקאבול, כשאלפים פרצו לטרמינל של שער היציאה היחיד מהמדינה. כמה מהם נהרגו כשצנחו מכנפי מטוס שעליו טיפסו בעת ההמראה.

בווידאו: אלפים מנסים להימלט מקאבול נתלים על מטוס/תיעוד גולשים שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

מנגד, מטוס צבאי גרמני ראשון שנחת בקאבול מאז כיבושה בידי טליבאן פינה שבעה אנשים בלבד. גרמניה, שכוחה הצבאי באפגניסטן היה הגדול ביותר אחרי צבא ארצות הברית, רוצה לפנות אלפי אפגנים-גרמנים כמו גם פעילי זכויות אדם, עורכי דין ואזרחים שעבדו עם הכוחות הזרים.

שרת ההגנה, אנגרט קראמפ-קרנבאור, אמרה כי מטוס התובלה, שהנחית חיילים גרמנים לצורך אבטחת הנמל, עבר נחיתה כאוטית וסבוכה, והוא הצליח לאסוף רק את מי שהיה במקום לפני שהמריא במהרה.

ארצות הברית וממשל ביידן ספגו ביקורת קשה על הנסיגה החפוזה מאפגניסטן, אך הנשיא ממשיך להגן על החלטתו לסיים את המלחמה הארוכה בהיסטוריה האמריקנית.

בנאום שנשא אתמול בבית הלבן, הראשון מאז כיבוש אפגניסטן בידי טליבאן, אמר הנשיא הדמוקרטי כי הוא "עומד מאחורי החלטתי" לסגת מאפגניסטן. הוא הודה כי השתלטות טליבאן אירעה מהר מהצפוי - והטיל את האשמה על המנהיגים האפגנים והצבא האפגני ש"סירב להילחם על מדינתו", וכן על קודמו בתפקיד דונלד טראמפ, שחתם על הסכם הנסיגה עם טליבאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully