וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר: בפולין בוחנים את ביטול מסעות הנוער מישראל

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 21:09

בריאיון לתקשורת המקומית אמר פאוול יבלונסקי כי הם בוחנים את הנושא, כיוון שלטענתם מסעות אלה משמשים לחינוך אנטי-פולני. "נודיע בימים הקרובים על התגובה שלנו לצעדים בהם נקטה ישראל", אמר. הדברים נאמרים בצל אישור החוק בפולין שמגביל תביעות להשבת רכוש יהודי מהשואה

סגן שר החוץ של פולין פאוול יבלונסקי אמר היום (שני) בריאיון לתקשורת המקומית כי הם בוחנים את המשך קיום מסעות הנוער מישראל לפולין, כיוון שאלה משמשים לחינוך אנטי-פולני. "בימים הקרובים נודיע על התגובה שלנו לצעדים בהם נקטה ישראל", אמר יבלונסקי.

"המסעות לפולין תורמים לחיזוק הזהות, הידע ההיסטורי, זכרון ולקחי השואה של צעירים יהודים בישראל ובתפוצות", אמר עמוס חרמון, ממארגני המסעות לתלמידים מהארץ ומהתפוצות לפולין. "בשום אופן, מסעות אלה אינם מחנכים לשנאת פולנים. הביקור במחנות ההשמדה חשוב לכל מי שרוצה ללמוד על השואה ומאפשרים הכרות עם פולין של היום ומפגשים עם פולנים תוך כדי לימוד חוויתי שאין לו תחליף. יש לעשות הכל כדי להמשיך בפרוייקט החשוב הזה למען הדורות הבאים. אל לנו לערב בויכוח ההיסטורי הקיים בישראל בנושא חשיבות המסעות לפולין, עם ההחרפה ביחסי שתי המדינות סביב העברת חוק הרכוש הפולני".

תיעוד: צילומים של מחנה ההשמדה אושוויץ שצולמו בידי רחפן 75 שנה לאחר השחרור
21.6.20. רויטרס
המתיחות עולה שלב. מחנה ההשמדה אושוויץ/רויטרס

הדברים מגיעים ברקע החלטת נשיא פולין, אנדז'יי דודה, לאשר בשבוע שעבר את החוק שיגביל תביעות להשבת רכוש יהודי - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפולנית PAP. זאת, למרות המחאות החוזרות ונשנות מצד ישראל וארצות הברית בנושא. חתימתו של דודה מהווה את האישור הסופי לחוק שצפוי להקשות על יהודים לתבוע בחזרה נכסים ורכוש שהוחרמו על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

בווידאו: לפיד בתגובת להחלטת פולין לאשר את החוק להגבלת תביעות רכוש/צילום: רויטרס

בפולין חיה אחת הקהילות היהודיות הגדולות ביותר בעולם, אך רובה הושמדה במהלך השואה. לאחר נפילת המשטר הקומוניסטי ב-1989, החלו בעלי הרכוש היהודיים לשעבר לפעול למען פיצויים. בית המשפט החוקתי של פולין קבע ב-2015 כי צריך להגביל את משך הזמן שבו ניתן לדון בתביעות רכוש. במרץ, ועדה פרלמנטרית הציעה חוק שיישם את הפסיקה הזו, והחוק קובע שאחרי 30 שנה התביעות שלא הוכרעו ייסגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully