וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת הענק בהרי ירושלים: עשרות צוותי כיבוי נלחמים באש; הנעדר השני אותר

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 13:07

שבתאי שמעון סיגל בן ה-25, חוסה מבית החולים לבריאות הנפש "איתנים", נמצא בריא ושלם לאחר שנעדר מאז שפרצה האש אמש. חוסה נוסף שנעדר אותר אתמול סמוך לחצות. שריפת הענק טרם כובתה לגמרי, אך כל תושבי היישובים באזור הורשו לחזור לבתיהם

הנעדר מהשריפה בהרי ירושלים, שבתאי שמעון סיגל, אותר היום (שני) בריא ושלם. סיגל, בן 25 ממעלה אדומים, נעדר אמש מאז החלה שריפה הענק, בזמן ששהה בבית החולים לבריאות הנפש "איתנים", שם אושפז. חוסה נוסף אותר אתמול בסמוך לשעה חצות, לאחר שעות של חיפושים, והוא הועבר לבית החולים "כפר שאול".

שעות ארוכות לאחר שהחלה, שריפת הענק בהרי ירושלים המשיכה לבעור גם הבוקר, למרות המאמצים הרבים של כוחות הכיבוי. נכון לעכשיו, פועלים בשטח 49 צוותי כיבוי אש, בסיוע שמונה מטוסי כיבוי. מכבאות והצלה נמסר כי כ-17 אלף דונם עלו באש בשריפה, שהחלה להשתולל אתמול בשעות הצהריים. לשם השוואה, באסון הכרמל ב-2010 נשרפו כ-25 אלף דונם.

לאחר הערכת מצב של כוחות הביטחון, הורשו תושבי רמת רזיאל וגבעת יערים לשוב לבתיהם. קודם לכן ניתן האישור גם ליישוב כיסלון וכן לצוות העובדים של בית החולים איתנים.

שבתאי שמעון סיגל (25) תושב מעלה אדומים
אחד הנעדרים בשריפה בירושלים. דוברות משטרת ישראל
אותר בריא ושלם. שבתאי שמעון סיגל/דוברות משטרת ישראל
אזור השריפה בהרי ירושלים, 16.8.21. אריאל קדם, רשות הטבע והגנים
אזור השריפה, היום/רשות הטבע והגנים, אריאל קדם

השר לביטחון הפנים עמר בר לב קיים הבוקר הערכת מצב עם נציב כבאות והצלה דדי שמחי, ומפקד מחוז ירושלים של המשטרה, דורון תורג'מן. בתום הערכת המצב אמר השר בר לב כי "אם לא נספיק לעשות מחסומי אש בפאתי ירושלים, אז לקראת הצהריים כשהלחות תרד והחום יעלה. באותה קלות שהיא התחילה אתמול, האש יכולה להתפשט לכיוון בית החולים הדסה ועין כרם. אסור לשקוע בשאננות, חייבים לומר את זה, שעות הצהריים הן הקריטיות". הוא הוסיף כי "אם עד אז נספיק לעשות מחסום מזרחה, גם אם תתפתח שריפה מקומית - נצליח להתמודד איתה. אם לא, נהיה בבעיה רצינית".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully