וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראמה לא מצליחים להבין מי ירה ביועץ השרה. "אנחנו המומים, לא היו לו אויבים"

15.8.2021 / 15:01

ביישוב בו התגורר אסמעיל סאהר, שנורה הבוקר למוות, מתקשים לעכל את הרצח. "הוא היה אדם נעים, לא היה לו כל סכסוך". חברו הוותיק, השר גדעון סער, שנפגש איתו אתמול סיפר בגרון חנוק: "היה אדם אמיץ, ישר וחזק. הצוואה של האיש היקר והמופלא הזה היא מלחמת חורמה באלימות"

תושבי היישוב ראמה שרויים בהלם לאחר הירצחו של אסמעיל סאהר הבוקר (ראשון). היה לו ילד אחד, עאטף, בן ארבע שנולד לו ולאשתו בנאן, אחרי 20 שנה של ניסיונות להביא ילדים. עאטף עוד לא יודע שאביו נרצח.

בני משפחתו של אסמעיל מתגוררים סמוך לזירת הרצח ומנחמים רבים מגיעים לבית הוריו. מהפרטים שידועים עד כה, אסמעיל יצא מביתו שבמעלה השכונה בה מתגוררת משפחתו, בדרכו לעבודה. ביציאה מהשכונה לכיוון כביש ראמה-בית ג'אן נורה לעברו צרור יריות דרך השמשה הקדמית והוא נהרג במקום. הגופה נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. עדיין לא ידוע מועד ההלוויה.

בווידאו: זירת רצח יועץ שרת החינוך/צילום: אלי אשכנזי

בין אלה שהגיעו לנחם בבית הוריו היה גם שר המשפטים גדעון סער, שהגיע יחד עם אשתו גאולה אבן-סער. סער נפגש אתמול עם אסמעיל, ששימש כיועצו בתקופתו כשר החינוך וכשר הפנים, בדירתו של שר המשפטים בעכו. הם שוחחו על הצורך להילחם בפשיעה בחברה הערבית. סער עצמו נראה נסער לאחר מות מקורבו, והתחבק ממושכות עם קרובי משפחתו.

הוא תיאר את חברו ואמר כי הוא היה "חבר כאח, אדם שהלך איתי בדרך שנים ארוכות. אדם אמיץ, ישר וחזק. כל חייו הוא שירת את הציבור במסירות נפש. כולנו עדיין נסערים מהרצח הנפשע הזה. אני משוכנע שמשטרת ישראל תדע לשים את ידה על הרוצחים ולהביא אותם למשפט צדק במהירות. אם לא יטופל נושא האלימות זה יביא להתפוררות החברה הישראלית. הצוואה של האיש היקר והמופלא הזה היא מלחמת חורמה באלימות".

לאחר מכן אמר כי "נדרשת מלחמה חזקה בצבאות הפשע. אלה לא כנופיות או משפחות פשע, אלה צבאות. אני עדיין לא קושר את המקרה הזה, זה עוד יתברר בחקירת המשטרה. אבל הסרטן בחברה הישראלית זה אותם צבאות פשע שצריך לחסל".

סאהר אסמעאיל. --, באדיבות המשפחה
"אדם נעים שעזר לכולם". סאהר אסמעיל/באדיבות המשפחה, --

אחיו של סאהר, רביע, סיפר כי "כולם המומים, לא מבינים בכלל איך זה קרה". לדבריו, "רק אתמול סאהר היה אצלנו, והוא גם הלך להסתפר עם הבן שלו. אם הוא היה מאויים הוא לא היה מסתובב ככה חופשי. אנחנו בהלם".

קרוב משפחה של אסמעיל קרא בגרון חנוק לתפוס את רוצחי אחיו: "לפני כחצי שנה נרצחה אישה בשומרון, וצר לי על כך. אחרי שלושה שבועות, לא יותר, תפסו את הרוצח ליד ג'נין. אני מקווה שהפעם השר יעשה הכל למצוא את הרוצח. עשרות ערבים נרצחו ולא נעשה כלום".

ראש מועצת ראמה שאקי לטיף, שכנו של אסמעיל, סיפר כי הוא לא היה מאויים ולא היו לא אוייבים. "זה רצח מתועב, אדם חיכה לו וירה מנשק אוטומטי. לא היה לו כל סכסוך, אם הייתי יודע שהוא היה מאויים או משהו כזה הייתי עוזר לו. הוא אדם נעים הליכות והיינו גאים בו על מינויו ליועץ שרת החינוך. רק לפני שבוע נפגשנו בחתונה וביקשתי ממנו שיסדר לי פגישה איתה"?

זעזוע במערכת הפוליטית

במערכת הפוליטית ובחברה הערבית הגיבו בזעזוע לרצח של אסמעיל. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה אמר כי היועץ לשרת החינוך "שילם בחייו בגלל שהוא ערבי. 72 אזרחים ערבים נרצחו מאז תחילת השנה, חברה שלמה זועקת כבר עשורים ואיש לא שומע. אולי עכשיו הממשלה סוף סוף תתעורר".

השר לביטחון הפנים עומר בר לב הביע זעזוע ושלח תנחומים למשפחתו של אסמעיל. "הרצח הוא תזכורת נוספת לפשיעה המשתוללת במגזרים אלו. לא ננוח עד שנמגר את המכה האיומה הזאת שפוגעת בכולנו".

יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי אמרה כי היא "סומכת כל המשטרה שתחקור את הרצח עד תום ותביא לדין את רוצחיו בקרוב. נעשה הכל בוועדה לביטחון פנים על מנת לקדם את תוכנית הממשלה למלחמה באלימות בחברה הערבית".

השר במשרד האוצר, חמד עמאר, גם הוא בן העדה הדרוזית :"אני מביע את זעזועי ותדהמתי מהרצח הנפשע של איש וחבר יקר כאח, סאהר אסמעיל, אדם טוב לב ואיש חינוך למופת, שכל מעשיו חסד, וכל עשייתו למען הציבור. איש משפחה ואב לבן שנולד לו אחרי שנות נישואין רבות. כואב מאוד את לכתו בטרם עת ומבכה את מותו. אני קורא למשטרת ישראל להשקיע את כל מאמציה להביא את הרוצחים לדין".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה כי הרצח "מוכיח שאין חסינות לאף אדם. ממש כפי שהזהרנו. אין שום רקע שיכול להצדיק פשע מתועב כזה. הגיע הזמן, מזמן, שממשלות ישראל תתעורנה ויבינו שם שבלי מאבק נחוש בארגוני הפשע זה לא ייסתיים. המגיפה הזו כבר הפכה מבחינתנו למה שמוגדר נושא של בטחון לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully