וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה חודשים אחרי שהותקף בשוד: השף שלום קדוש שוחרר מבית החולים

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 14:51

קדוש נחבל בראשו שעה שהותקף בתחנת דלק בירושלים - שעות לפני חתונת בתו. הוא תחילה אושפז בטיפול נמרץ בהדסה עין כרם, ולאחר כחודש כששב להכרתו הועבר למחלקת נוירוכירורגיה רגילה, שם טופל עד לשיפור במצבו. הוא ימשיך בשיקום יום בהדסה הר הצופים

השף שלום קדוש שוחרר היום (ראשון) מבית החולים הדס עין כרם בירושלים, כחמישה חודשים לאחר שהותקף בשוד בעיר, ונחבל קשות בראשו. קדוש, שאושפז בטיפול נמרץ, היה מחוסר הכרה למשך חודש, ובחודשים האחרונים הועבר למחלקת נוירוכירורגיה רגילה, שם עבר טיפולים שונים עד לשיפור במצבו. הוא ימשיך בשיקום יום בבית החולים הדסה הר הצופים.

התקרית אירעה בחודש מרץ, בה קדוש הותקף בתחנת דלק בדרך בית לחם בבירה - שעות ספורות לפני חתונת בתו. השף הבחין בשודד כשהוא פורץ למכוניתו ומנסה לגנוב ממנה פריטים, ניסה להתעמת איתו, הוטח בחוזקה לקרקע ונפגע בראשו. החשוד במעשה אז נמלט.

שלום קדוש. יונתן זינדל, פלאש 90
שוחרר לביתו אחר חמישה חודשי אשפוז. קדוש/פלאש 90, יונתן זינדל

בחודש אפריל, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד תושב העיר עלי אדקידק בגין פציעתו של קדוש. כתב האישום ייחס לו עבירות שוד וחבלה חמורה, לאחר שהתקרית הסתיימה בפציעתו של השף בן ה-74 באורח קשה, ובעקבותיה הוא היה מורדם ומונשם במשך תקופה.

לפי הפרקליטות, אדקידק הבחין בשטרות כסף בתוך רכבו של קדוש מבעד לחלון שהיה פתוח. במשך זמן מה הוא נע סביב המכונית והמתין להזדמנות בה יוכל לגנוב את הכסף. בשלב מסוים רכן הנאשם לעבר הרכב, הכניס את ידו הימנית ואת ראשו מבעד לחלון, נטל את הכסף שהיה ברכב ותחב אותו לכיסו.

מיד לאחר מכן, הבחין קדוש באדקידק והחל לרדוף אחריו. הנאשם, כך עולה מכתב האישום, ניסה להימלט ממנו אך זה הצליח לתפוס את ידו הימנית. כדי להימלט עם הכסף, הסתובב אדקידק והדף את קדוש בכוח לקרקע כדי להשתחרר מאחיזתו. המאבק בין השניים הסתיים בתוצאה קשה במיוחד. קדוש נפל, ראשו נחבט בעוצמה בכביש, ונגרמו לו שברים בגולגולת ושברים בצוואר.

הארכת מעצר לעלי אדקידק, חשוד בתקיפת השף שלום קדוש, בימ"ש השלום ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
אדקידק בדיון בהארכת מעצרו. בית המשפט השלום בירושלים, אפריל/פלאש 90, יונתן זינדל

קדוש, מאבות המטבח הישראלי המודרני, הוא מורה הדרך הקולינרי של עשרות שפים והאיש שהאכיל ראשי מדינות וטבחים בכירים מרחבי העולם. הוא עלה ארצה ממרוקו בגיל 14 וגדל בעפולה. קריירת הבישול הארוכה שלו החלה בעבודה כטבח על אוניות נוסעים שיצאו מחיפה, עברה ב-1974 לירושלים, ונטעה בעיר שורשים עד עצם היום הזה.

בין השאר, עבד במלון הילטון, עבר משם למלון "גן־אור" (שהפך במרוצת השנים ללאונרדו פלאזה) והפך לשף המלון, תפקיד אותו הוא מחזיק בגאווה במשך כמעט יובל שנים. במהלך אותן שנים, ביסס קדוש את שמו בארץ ובעולם, ערך את "האנציקלופדיה לבישול ולאפייה". לפני כשלוש שנים, קיבל את עיטור העיר ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully