וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2013: 3 אוניברסיטאות ישראליות בין מאה המובילות בעולם

15.8.2021 / 11:41

האוניברסיטה העברית בירושלים הגיעה למקום ה-90 בדירוג שנחאי ל-2021, הנחשב לדירוג החשוב בעולם האקדמי הבינלאומי. מכון וייצמן טיפס מקום אחד למקום ה-92, והטכניון בחיפה דורג במקום ה-94. נשיא העברית: "עדות לאמת המחקר והמדע בישראל"

לראשונה משנת 2013, שלושה מוסדות אקדמיים ישראלים דורגו במאייה הראשונה בדירוג שנחאי למוסדות אקדמיים לשנת 2021. האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה-90 בדירוג, הנחשב לדירוג החשוב בעולם האקדמי הבינלאומי, ובכך הגיעה לדירוג הטוב ביותר שלה בחמש השנים האחרונות, מאז 2016. העברית טיפסה בחזרה ל-100 המוסדות הנחשבים בעולם, לאחר שבשנה שעברה דורגה בין המקומות 150-101. מכון ויצמן שדורג בשנה שעברה במקום ה-93 טיפס מקום אחד ל-92 והטכניון בחיפה טיפס גם הוא למאייה הראשונה ודורג במקום ה-94.

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, אמר כי "מגמת העלייה בדירוג שנחאי מהווה עדות לעבודה קשה וחתירה בלתי מתפשרת של מצוינות אקדמית, של כל חברי הקהילה האקדמית בישראל ובפרט באוניברסיטה העברית. אני מאוד שמח ששלושה מוסדות אקדמיים נמצאים במאיה הראשונה. זוהי עדות לאמת המחקר והמדע בישראל. אנחנו גאים השנה שהאוניברסיטה העברית זוכה להכרה בתור אחת ממאה האוניברסיטאות המובילות בעולם, ולאוניברסיטה המובילה בישראל".

הקמפוס של האוניברסיטה העברית. ויקיפדיה, אתר רשמי
"עדות לעבודה קשה וחתירה בלתי מתפשרת של מצוינות אקדמית". האוניברסיטה העברית/אתר רשמי, ויקיפדיה

פרופ' כהן הוסיף כי "תקופת הקורונה הוכיחה מעל ומעבר כי המדע והמחקר חשובים ביותר, ומהווים את הבסיס ההכרחי להמשך קיומה ושגשוגה של ישראל ומדינות העולם. נוסיף להשפיע ולתרום למדינת ישראל ולהוות את חזית הידע והחדשנות בארץ ובעולם".

מדד שנחאי נערך על ידי אוניברסיטת ג'יאוטונג הסינית ונחשב לאחד הדירוגים האמינים בעולם בתחום האקדמיה המתפרסמים בקביעות מדי שנה. הדירוג מבוסס על מספר מדדים, כמו מספר חברי הסגל והבוגרים שזכו בפרסי נובל ומדליות פילדס, מספר הפעמים שבהם הופיע מאמר של חוקר באוניברסיטאות בירחונים המדעיים המובילים כגון Science ו-Nature, ודירוגים המתייחסים למספר הפעמים שבהם מאמרים של חוקרים במוסדות צוטטו על ידי עמיתיהם. המחקר הסיני כולל יותר מ-2,000 אוניברסיטאות, שמתוכן נבחרות 1,000 האוניברסיטאות המובילות.

לדירוג המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully