וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטור שהפסיד בבחירות לסנאט ליריבו המת - מונה לתובע הכללי של ארה"ב

22.12.2000 / 18:57

ג'ון אשקרופט הפסיד את מקומו בסנאט למל קארנהאן שנהרג בתאונת מטוס שבועיים לפני הבחירות; התובע הכללי הבא מזוהה מאוד עם הימין השמרני במפלגה הרפובליקנית ומתנגד חריף להפלות

מסתבר כי גם הפסד בבחירות לאדם מת לא תמיד מסמל את סוף הקריירה הפוליטית.
ג'ון אשקרופט, שהיה בעבר מושל מיזורי וסנאטור מטעם המדינה עמד בפני סיום הקריירה הפוליטית שלו לאחר שהובס בבחירות האחרונות לסנאט למושל מיזורי, מל קארנהאן.

ההפסד יוצא דופן בשל העובדה שהמנצח קארנהאן נהרג כשבועיים לפני הבחירות בתאונת מטוס, אולם אשתו ג'ין החליטה שלא להסיר את מועמדותו בהתאם לחוקה שמתירה זאת ואכן, תושבי מיזורי הצביעו בעד המועמד המת. אשקרופט איבד את המקום בסנאט לאלמנתו של יריבו.
אבל, היום התברר כי אשקרופט למרות ההפסד התאושש: הנשיא הנבחר ג'ורג' וו. בוש מינה אותו לשר המשפטים והממונה על התביעה הכללית של ארה"ב.

אשקרופט נמנה על הצד השמרני ביותר במפלגה הרפובליקנית של בוש. מינויו נועד, לדעת פרשנים, להרגיע את האגף הזה במפלגה שלא שבע נחת ממינויים של אנשי המרכז כקולין פוואל וקונדוליזה רייס לתפקידי מפתח בממשל.

אשקרופט, בן 58, בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ייל. שר המשפטים הבא נחשב למתנגד חריף להפלות - אחד הנושאים המעוררי מחלוקת ביותר בארה"ב. בחוגים דמוקרטים במדינה הביעו היום חשש שאשקרופט יוביל שורה של מהלכים שיוסיפו איסורים והגבלות על הפלות.
אשקרופט מחליף את ג'נט רינו שהרפובליקנים התנגדו לה מאוד והאשימו אותה בקבלת החלטות פוליטיות בעיקר לנוכח הסערות המשפטיות סביב הנשיא ותהליך ההדחה.
הנשיא הנבחר בוש ניסה להרגיע את החשש מפני התובע הכללי החדש: "אני בטוח שההחלטות שיתקבלו יהיו רק על בסיס מקצועי ולא פוליטי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully