וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בחברון: עימותים בין צה"ל למפגינים פלסטינים ליד מערת המכפלה

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 15:55

מאות פלסטינים מחו על העבודות שישראל החלה לבצע השבוע באתר הקדוש, במטרה להנגיש אותו לנכים. אתמול קראו במסגדי חברון לקיים את תפילת שישי במערת המכפלה, וכל המסגדים נסגרו היום עבור מטרה זו

עימותים פרצו בצהריים (שישי) באזור מערת המכפלה בחברון בין כוחות צה"ל למאות פלסטינים, שמחו על העבודות להנגשת המתחם לנכים, שהחלו השבוע.

אתמול קראו במסגדי חברון לקיים את תפילת שישי במערת המכפלה. בהתאם, כל המסגדים בחברון נסגרו כדי שאנשים יגיעו להתפלל במתחם. גם בארגון הג'יהאד האסלאמי קראו אתמול להגיע היום ללמקום ולהתפלל בו כדי להדגיש את זהות האתר, ולהשמיע לעולם מסר לפיו העם הפלסטיני לעולם לא יתיר פגיעה במקומות הקדושים לו ובמסגדים.

מערת המכפלה,2019. גרשון אלינסון, פלאש 90
מערת המכפלה/פלאש 90, גרשון אלינסון

שר הביטחון בני גנץ אישר בחודש שעבר את העבודות במתחם, הכוללות את שיפוץ שביל הגישה למערת המכפלה והקמת מעלית. "מערת המכפלה היא אתר קדוש והיסטורי, ובמאה ה-21, לא ייתכן שאתר כה חשוב ליהודים ולמוסלמים אינו מונגש לכלל האוכלוסיות ללא הבדלי דת, גזע ומין", אמר. "הפרויקט שעוכב על ידי גורמים שונים במשך שנים ארוכות, ושאותו הוריתי לקדם עם כניסתי למשרד הביטחון, יאפשר לכלל האזרחים - ישראלים ופלסטינים כאחד - נגישות בסיסית שהיא כמעט דבר מובן מאליו".

מתחם מערת המכפלה משמש כאתר עלייה לרגל עבור עשרות אלפי מתפללים יהודים ומוסלמים מדי שנה. לצורך ביצוע העבודות במקום, הוציאה היחידה לתיאום פעולות ממשלה בשטחים צו הפקעה לפני כשנה. המתנגדים לתכנית טוענים כי מדובר בצעד חד-צדדי של ישראל, המנוגד להסכמים הבינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully