וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי ההבטחה של בנט: משרד הביטחון הפיץ את נוסח חוק הגיוס בלי הורדת גיל הפטור ל-21

לפי נוסח של תזכיר החוק, עולה כי ההצעה אינה כוללת את הבטחתו של רה"מ להורדת גיל הפטור מגיוס מ-24 ל-21 שנים, כפי שהקואליציה התחייבה. הצעת החוק, שנועד לפטור בני ישיבות מגיוס לצה"ל, הייתה אמורה לעלות לדיון בישיבת הממשלה הקודמת, אך נדחתה בשל מחלוקת בקואליציה

משרד הביטחון הפיץ הערב (חמישי) את תזכיר החוק הממשלתי שנועד לפטור בני ישיבות מגיוס לצה"ל הידוע בכינויו "חוק הגיוס". לפי הנוסח שהגיע לידי וואלה! עולה כי ההצעה אינה כוללת את הבטחתו המרכזית של ראש הממשלה נפתלי בנט להורדת גיל הפטור מגיוס מ-24 ל-21 שנים, כפי שהקואליציה התחייבה בהסכמים הקואליציוניים. ביום שני צפוי להתקיים דיון אצל ראש הממשלה בנט על סוגיית הורדת גיל הפטור.

הצעת החוק הייתה אמורה לעלות לדיון בישיבת הממשלה הקודמת שהייתה אמורה להתקיים השבוע, אך זו נדחתה בין היתר בגלל מחלוקת בקואליציה על נוסח הורדת גיל הפטור, וכן בשל נושאים נוספים השנויים במחלוקת.

הורדת גיל הפטור הינה הבטחת דגל של בנט ומפלגת ימינה, שמטרתה לעודד צעירים חרדים להשתלב בשוק התעסוקה, שבה תומך גם ראש הממשלה החליפי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

לשכת הגיוס תל השומר 29 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
תזכיר החוק אינו כולל את הבטחת בנט להורדת גיל הפטור מגיוס מ-24 ל-21 שנים/ראובן קסטרו

עם זאת, לפי גורמים בממשלה הורדת גיל הפטור מעוררת התנגדות של שר הביטחון בני גנץ שדורש לכרוך את המהלך במתווה שירות אזרחי כולל, שיתנה את הורדת גיל הפטור בשנת שירות אזרחי. בכירים בקואליציה אמרו לוואלה! כי נוסח החוק הממשלתי "אינו סופי", ולדבריהם - הם ינסו לתקנו בהמשך במהלך החקיקה בכנסת.

הצעת החוק קובעת את יעדי הגיוס של הציבור החרדי לצה"ל, וכן סנקציות כלכליות בהעדר עמידה ביעדי הגיוס. בנוסף, ההצעה קובעת את ביטול המתווה של הגיוס בהעדר עמידה ביעדי הגיוס לאורך תקופה ממושכת, את הפחתת גיל קבלת הפטור לאחר דחיית השירות מגיל 26 לגיל 24 ואת האפשרות לשרת שירות לאומי-אזרחי חלף השירות הצבאי, לנשואים מגיל 20. והכל, במטרה לעודד את שירותם של החרדים ואת שילובם המיטבי בתעסוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully