וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל 4,000 מאובחנים לקורונה מחצות; 2,000 דוחות נרשמו ביממה האחרונה

משרד הבריאות עדכן כי לפי שעה מספר החולים קשה עומד על 445, וכן כי תשעה חולי קורונה מתו במהלך היום. במקביל, בהמשך להנחיית רה"מ והשר לביטחון פנים להגביר את האכיפה בניסיון לבלום את ההתפרצות ללא הטלת סגר, הדוחות בגין הפרת התקנות זינקו ב-400% לעומת תחילת השבוע

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי) כי 4,048 בני אדם אובחנו לנגיף הקורונה מחצות, וכי נרשמו 43 חולים קשים חדשים, כך שלפי שעה ישנם 445 חולי קורונה המוגדרים במצב קשה. כמו כן, במהלך היום מתו תשעה חולים נוספים, ומניין המתים מתחילת המגפה עלה ל-6,602.

בתוך כך, בהמשך להנחיית ראש הממשלה נפתלי בנט והשר לביטחון פנים עמר בר-לב להגברת האכיפה, במאמצים האחרונים לנסות לבלום את התפשטות הדלתא ללא הטלת סגר - המשטרה רשמה אתמול 2,063 דוחות בגין הפרת תקנות הקורונה. מדובר ב-400% יותר דוחות מאלו שנרשמו בתחילת השבוע.

מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מבצע אכיפת תקנות הקורונה בדיזנגוף סנטר, תל אביב/ראובן קסטרו

הדוחות שנרשמו כוללים 64 דוחות למפרי בידוד, 72 דוחות בגין הפרה של התו הירוק, ו-1,927 דוחות על אי עטיית מסכה. במקביל לפעילות השוטרים, נפרסו מאות פקחים של הרשויות המקומיות ברחבי הארץ ותגברו את המשטרה בפעילות אכיפת ההנחיות שנועדו לבלום את התפשטות הדלתא.

בהודעה המשותפת בנושא שהוציאו בנט ובר-לב נכתב כי "מבצע האכיפה יימשך ככל שנדרש, במטרה לקיים את החלטות הדרג המדיני ולשמור על בריאות הציבור".

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מספר הדוחות זינק ב-400%. אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה/ראובן קסטרו
בווידאו: נחמן אש מבהיר שהוא חושש מהחמרה למרות הצעדים שאושרו בקבינט/צילום: לע"מ

מוקדם יותר, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש קרא לציבור להקפיד על ההנחיות, וציין כי "אף אחד לא מעוניין בסגר או בצעדים קשים אחרים". עם זאת, הוא הדגיש כי נתוני התחלואה הינם גבוהים ומהווים "מצב מדאיג", וכן כי הוא "חושש מהחמרה" למרות ההגבלות הנוספות שאושרו אמש בקבינט הקורונה, בניסיון נוסף להתמודד עם התפשטות הנגיף ללא הטלת סגר. "אני חוזר ומדגיש, אסור להישאר אדישים, הקורונה איתנו ובגדול", הזהיר.

אש חזר על כך ששיתוף הפעולה של הציבור הוא "המפתח" של מניעת הצעדים הקשים "שאף אחד מאיתנו לא רוצה". כמו כן, על אף ההגנה הגבוהה שהחיסון מספק מפני תחלואה קשה, אש אמר כי גם מחוסנים צריכים להקפיד על ההנחיות, שכן ההגנה מפני זן הדלתא אינה מלאה.

באשר לחיסון תלמידים בבתי הספר, אש הבהיר כי ההנחייה היא לא לחסן בזמן הלימודים, אך אין התנגדות לחסן בשטח בתי הספר - כדי לעודד את אוכלוסיית בני הנוער להתחסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully