וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למיכאלי: ועידת העבודה אישרה - היו"ר והרשימה ייבחרו רק בפריימריז

12.8.2021 / 19:15

הצעתה של היו"ר לשנות את חוקת המפלגה ולעגן את מעמדם של המתפקדים אושרה, במהלך שיחליש את סמכויות ועידת המפלגה. ההצעה עברה ברוב דחוק של עשרות קולות בלבד, לנוכח ההתנגדות שהוביל מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני

ועידת מפלגת העבודה אישרה היום (חמישי) את הצעת יו"ר המפלגה, מרב מיכאלי, לשנות את חוקת המפלגה ולעגן את מעמדם של מתפקדי המפלגה, כך שלא תוכל להישלל זכותם לבחור את היו"ר וחברי הרשימה בפריימריז. ההצעה של מיכאלי נועדה להחליש את סמכויות ועידת מפלגת העבודה, גוף מצומצם שמונה כ-4,000 חברים, ולהעביר את הכוח לגוף חדש שיוקם, שבו יהיו חברים כלל המתפקדים, בשם מליאת החברים.

המהלך הוא לקח מהמאבק שניהלה מיכאלי בשנה שעברה נגד יו"ר העבודה הקודם, עמיר פרץ, שניסה לבטל את הפריימריז ולקיים בחירות ליו"ר ולרשימה בוועידה. בנוסף, הוועידה אישרה את הצעת מיכאלי להוסיף כ-300 צירות חדשות בוועידה, כחלק מיישום החלטה להחלת שוויון מגדרי בכל מוסדות העבודה.

מרב מיכאלי. תומר נויברג, פלאש 90
המהלך הוא לקח מהמאבק שניהלה בשנה שעברה נגד עמיר פרץ. מיכאלי/פלאש 90, תומר נויברג

ההצעות של מיכאלי אושרו בוועידה, אך לפי גורמים בעבודה מדובר בפער של עשרות קולות בלבד, לנוכח ההתנגדות שהוביל מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, למהלכים לשינוי החוקה. חרמוני פנה היום באיגרת לכלל חברי הוועידה בה הזהיר שהמהלכים של מיכאלי יפגעו בתפקידה ומעמדה של ועידת מפלגת העבודה כמוסד המרכזי במפלגה, וכמוסד דמוקרטי ובעל משמעות. לדבריו, "זו מכת מוות לדמוקרטיה המפלגתית".

חרמוני, מזכ"ל המפלגה עוד מימי היו"ר יצחק הרצוג שנחשב מקורב לפרץ, נמצא במתיחות גדולה מול מיכאלי ונחשב לעומתי, אך הוא הצליח לגייס תמיכה לא מבוטלת בקרב חברי הוועידה שהתנגשו לקיצוץ בסמכויותיהם, אך לא מספיק כדי להפיל את ההצעות של מיכאלי.

מיכאלי בירכה על אישור ההצעות ואמרה כי "מפלגת העבודה היא היום המפלגה הדמוקרטית ביותר במחנה המרכז-שמאל ובפוליטיקה הישראלית בכלל, והיום, הפכנו אותה לאפילו יותר דמוקרטית. ההחלטות שהעברנו בוועידת המפלגה היום, בזכותכן ובזכותכם, לוקחות את כולנו צעד קדימה. לא חיזקנו רק את הדמוקרטיה, חיזקנו גם את השוויון בינינו, כי דמוקרטיה אמיתית היא שוויון אמיתי. שמחה על הבעת האמון של חבורתי וחברי לסיעה, וכמובן, לאמון שנתתם לי אתן ואתם כשהצבעתם בעד".

ערן חרמוני, מזכ"ל מפלגת העבודה,פריימריז של מפלגת העבודה,גני התערוכה, 11 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
"זו מכת מוות לדמוקרטיה המפלגתית". מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני/ראובן קסטרו

בתגובה לתוצאות הוועידה, אמר חרמוני כי הוא "גאה בקו שהובלתי כנגד ההצעות הלא דמוקרטיות של יו"ר המפלגה השרה מרב מיכאלי, וגאה בלפחות 48% מחברי בוועידה שתמכו בעמדתי, עמדו איתן על עקרונותיהם ולא נכנעו למסע לחצים אגרסיבי. זהו אירוע מאד מיוחד במפלגת העבודה שיו"ר כמעט הפסידה הצבעה בוועידה. השטח של המפלגה העביר מסר ברור להנהגת המפלגה. אני מציע להנהגת המפלגה וליו"ר להפיק את הלקחים, לא לוותר על חצי מחברי הוועידה ולנטוש אותם - חברים ששנים ארוכות נלחמים עבור המפלגה לילות כימים ותחת כל יו"ר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully