וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חסמה לצמיתות את החשבון של ברוך מרזל ומיכאל בן ארי: "עוסקים באלימות"

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 15:04

הרשת החברתית פרסמה הודעה כי חשבונותיהם של פעילי הימין הקיצוני הוסרו "בשל התמיכה המתמשכת שלהם ב"כך" ו"כהנא חי", המוגדרים ארגוני טרור על פי החוק האמריקני והישראלי". בהודעה נכתב כי מדובר במאמץ "למנוע ולשבש כל פגיעה ממשית"

חברת פייסבוק הודיעה היום (רביעי) כי חסמה לצמיתות את חשבונותיהם של פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל וח"כ לשעבר מיכאל בן ארי. מהחברה נמסר כי החשבונות הוסרו "בשל התמיכה המתמשכת שלהם ב'כך' וכהנא חי - ארגונים שמוגדרים כארגוני טרור על פי החוק האמריקני והישראלי".

עוד נכתב בהודעת החברה כי "במאמץ למנוע ולשבש כל פגיעה ממשית, אנחנו לא מאפשרים לארגונים ולאנשים שמכריזים על יעד אלים או שעוסקים באלימות להיות נוכחים בפייסבוק".

ח"כ איתמר בן גביר, שנבחר כנציג עוצמה יהודית לכנסת לאחר שבן ארי ומרזל נפסלו מלהתמודד על ידי בית המשפט העליון, קרא לבטל את החסימה של חבריו. "אני קורא לפייסבוק: די לסתימת הפיות. יש להחזיר את החשבונות באופן מידי!", כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: " להבדיל אלף אלפי הבדלות, פיסבוק חלילה לא תסיר את החשבונות של תומכי טרור כמו אחמד טיבי או איבתיסאם מראענה".

ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי, עו"ד איתמר בן גביר וברוך מרזל לאחר הודעת בג"ץ על פסילת בן ארי לריצה בבחירות, 17 במרץ 2019. רויטרס
מרזל ובן ארי יחד עם חברם למפלגה ח"כ איתמר בן גביר/רויטרס

לפני כחודשיים נחקרו מרזל ומנהיג הארגון הקיצוני להב"ה, בנצי גופשטיין, באזהרה ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433, בחשד להסתה לגזענות. זאת, בהתאם לאישור פרקליטות המדינה.

נגד השניים הוגשו תלונות בגין התבטאויות ותכנים שהפיצו ברשתות החברתיות, "הקוראות לכאורה לגזענות במועדים שונים", כלשון הודעת המשטרה. בתום החקירה הם שוחררו לביתם בתנאים מגבילים.
בעבר, הוסרו לצמיתות הפרופילים של גופשטיין עצמו ושל ארגונו. מועמדותו של בן ארי, תלמידו של הרב מאיר כהנא, נפסלה על ידי בג"ץ ב-2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully