וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבריאות בביקורת על ההנחיות: "הממשלה מטילה הגבלות לא ברורות"

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 12:25

חברי הוועדה החליטו להגביל את חובת המסיכות בהתקהלויות בשטח פתוח והבידוד להורה שילדו מאומת לחודש בלבד. "אין דרך לאכוף את ההנחיות, הגורם המניע הפך להיות איך חומקים מסגר", האשימה היו"ר רייטן. גרוטו: "ייתכן שנראה החודש דעיכה במגיפה ולא נצטרך צעדים נוספים"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות קבעה היום (חמישי) כי תוקפן של חובת עטיית המסיכות בהתקהלויות של יותר ממאה איש בשטח פתוח וחובת הבידוד להורה שילדו נדבק בקורונה יוגבלו לחודש בלבד, עד 12 בספטמבר. בדיון האשימה יו"ר הוועדה, ח"כ אפרת רייטן (העבודה) את הממשלה בניסוח מבלבל של ההגבלות שמקשה על האכיפה.

ביחס לחובת המסיכות, אמרה רייטן כי "מה שהפך להיות הגורם המניע הוא איך חומקים מסגר. הממשלה מטילה עוד ועוד הגבלות והכול סביב המטרה הזו, אבל עולות מזה כל מיני שאלות. נוסח הצו הזה מבהיר את אי-ההבנה ואת הביקורת הציבורית שנשמעת, כי אין שום נתון שמראה שההגבלה הזאת תקטין את שיעור ההדבקות".

"לא מוגדרים פרמטרים ברורים להתקהלות בשטח פתוח. מה קורה אם בתחנת אוטובוס עומדים מאה איש, או לחילופין באצטדיון כדורגל שלם מפוזרים מאה אנשים? האם זו התקהלות? וגם אם כן, למה מאה מחוסנים שנכנסים למתחם המותנה בהצגת תו ירוק ובו כן יש אפשרות לשמור מרחק צריכים לעטות מסיכה?", תהתה.

ועדת העבודה הרווחה והבריאות בדיון על הבידוד, 11 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדת העבודה הרווחה והבריאות בדיון על הבידוד, 11 באוגוסט 2021/דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור לשעבר, פרופ' חגי לוין, חיזק את דבריה. "בזמן הופעה או משחק כדורגל הסיכון להידבק נמוך מאוד. יש להבחין בין מחוסנים ומחלימים לבין לא מחוסנים, ובין אנשים המוגדרים כסיכון. כאן אין הבחנה. אין הצדקה להטלת חובה, שאותה יש לאכוף בכל האמצעים. יש הבדל בין המלצה לבין חובה".

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' איתמר גרוטו, אמר כי "במגיפות באופן טבעי ללא התערבות הגלים נמשכים חודשיים שלושה. ברור שאנחנו עושים כאן התערבות וזה משתנה אבל יכול לראות שנראה דעיכה לקראת סוף אוגוסט, אולי לא נידרש לצעדים נוספים".

ועדת העבודה הרווחה והבריאות בדיון על הבידוד, 11 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ועדת העבודה הרווחה והבריאות בדיון על הבידוד, 11 באוגוסט 2021/דוברות הכנסת, דני שם טוב

כשהדיון עבר לעסוק בבידוד במגע עם ילד שנדבק בנגיף, טענה רייטן כי "אין שום דרך לאכוף את הדבר הזה, האם הילד נמצא בחדר או לא. מה, תציבו מצלמות בתוך הבתים? גם ההגדרה של גיל בעייתית, לא מדובר באינדיקציה שבהכרח מעידה על מידת הצורך של הילד במגע הדוק עם ההורה, זה יוצר בעיות בפרשנות ויישום של הצו".

"ברגע שאנחנו מחסלים את ההבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים, אם הכל אותו דבר, איזו מוטיבציה של להתחסן?" הצטרפה ח"כ מיכל רוזין (מרצ), וח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) הוסיפה: "אם אנחנו מחייבים הורה מחוסן או מחלים להישאר בבית גם לנו יש אחריות. למה שלחנו אותו להתחסן? צריך לתת להם להפחית את מספר הימים, זו מכת מוות לעצמאים".

בתגובה לטענות אמרה ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס, כי "קשה להגדיר את ההתקהלות במרחב פתוח כי במקום כמו מסיבה פתוחה בפארק אין לנו סדרן שבודק את מידת המרחק בין האנשים, ואם אין לנו איך להבטיח שמירה על מרחק אישי זה לא ניתן ליישום בפועל. חובת עטיית מסכה לא מטילה שום הגבלה על המשק, היא אמנם לא נוחה ברמת הפרט אבל זו הגבלה קלה ומידתית".

לדבריה, "התכלית של ההגבלות היא לא לעודד אנשים להתחסן אלא צמצום ההגבלה. הטבות למחוסנים, אם קיימות, הן ערך מוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully