וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשים קץ למדיניות המתרפסת בפני סרבני החיסון

חיים רמון

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 15:59

מדיניות הממשלה בנושא מתנגדי החיסונים היא התחשבות באותם אלו שניתן להגדיר אותם כאכזריים. ובסופו של דבר מתאכזרים לשמונה מיליון אזרחים שהתחסנו או שלא ניתן לחסנם כמו ילדים. הממשלה נקטה את הצעדים הנכונים אך תמיד באיחור של חודש וחייבת כעת להגביר את הפיקוח

היחס של הרשויות לסרבני החיסונים המונים כמיליון ומאה אלף איש שיכולים להתחסן ומסרבים מזכיר את אמרתו של רבי אלעזר- "כל שנעשה רחמן על האכזריים, לבסוף נעשה אכזר על רחמניים".

מדיניות הממשלה בנושא מתנגדי החיסונים היא גילוי אמפתיה והתחשבות באותם אלו שניתן להגדיר אותם כאכזריים. ובסופו של דבר מתאכזרים לשמונה מיליון בני אדם, אזרחים, שהתחסנו או שלא ניתן לחסנם כמו ילדים עד גיל 12.

מדוע אני מגדיר את מסרבי החיסון כאכזריים?

מכיוון שהם מפיצי מחלות. המחקר האחרון הראה שאנשים לא מחוסנים מדביקים פי שבעה מכאלה שחוסנו, וכאשר הם חולים, מחלתם קשה הרבה יותר מן המחוסנים ובכך הם מטילים עומס אדיר על מערכת האשפוז.

צריך לשים קץ למדיניות הרופסת, הכמעט מתרפסת בפני סרבני החיסון. אני מעריך שמתוך מיליון המאה הלא מחוסנים, יש מקסימום מאה אלף שהם אידיאולוגית מתנגדים לחיסונים, הם גם אחראיים לכל הפייק ניוז ברשתות , שבין היתר משפיעים על המיליון שמהססים האם להתחסן או לא.

אולם רוזמרין פתח תקוה כללית חיסון שלישי 05 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
מתחסנים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

כדי למנוע סגר ואפשרות לחיות לצד הקורונה, צריך לפעול בתקיפות ונחרצות כנגד הלא מחוסנים.
לפיכך יש לגבות מכל אדם לא מחוסן בכל פעם שהוא יוצא מן הבית לעבור בדיקה על חשבונו במקום שיאושר על ידי המדינה - מגן דוד וקופות חולים.

כל מקומות העבודה הציבוריים וכל נותני השירותים יידרשו לחיסון או תעודה שמעידה שהם עשו בדיקה כזו כל 24 שעות.

אדם שיסתובב ברשות הרבים שאיננו מחוסן או אין בידו תעודה המעידה על הבדיקה בתוקף של 24 שעות יוגש נגדו כתב אישום פלילי לפי פקודת בריאות העם של מפיץ מחלות - שעונשה עד שלוש שנות מאסר.
אין מסע הסברה מסודר וממוקד לציבור הלא מחוסן, אנחנו יודעים איפה הם נמצאים רובם - רבים במגזר הערבי, רבים במגזר החרדי. מסע ממוקד בסיוע ראשי הערים והמנהיגות המקומית.

לגבי בני נוער, צריך לבוא אליהם ולחסן אותם בכל מקום שהם נמצאים- בים, באירועים, לפתוח מקומות התחסנות וכמובן כאשר ואם יפתחו בתי הספר לחסן אותם בבתי הספר, על אפה וחמתה של שרת החינוך.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
חיסון בני נוער בכפר סבא/ראובן קסטרו

צריך להבין, אם רק חצי מיליון מתוך הלא מחוסנים יתחסנו יש לנו סיכוי גדול לנצח את המגיפה. רק חיסונים ניצחו מגיפה בעבר, ורק חיסונים ינצחו את המגפה הנוכחית.

כדי להקל על כל המערכות הללו ולא להגיע למצב של קריסת מערכת הבריאות או מספר חולים קשה שיהיה קשה לטפל בהם צריך לדחות את פתיחת שנת הלימודים. בכל חודש ספטמבר יש רק תשעה ימי לימודים המתפרשים על כל החודש וערכם החינוכי מפוקפק.

צריך לדחות את פתיחת שנת הלימודים ל-30 בספטמבר. התוכנית שהורים יעשו בדיקות סרולוגיות למיליון וחצי ילדים היא מנותקת מהמציאות ולא תקרה. וגם על הממשלה בחודש הזה להביא לכך שיותר ויותר מחוסנים יהיו מחוסנים, כולל בני 12 ומעלה.

הממשלה לצערי עד עכשיו, נקטה את הצעדים הנכונים אבל תמיד באיחור של חודש - חודש וחצי ולכן אנחנו נמצאים על סף סגר והוא יהיה כשלון קולוסאלי- ממדינה שבה קרוב ל90 אחוז מאוכלוסיית הסיכון מחוסנת, אפילו בחיסון שלישי.

אם הבחירה היא בין סגירה וחיים קשים לכולם לבין חיים קשים רק ללא מחוסנים, הבחירה צריכה להיות ברורה- להקשות על חייהם של הלא מחוסנים ולא להטיל הגבלות על אלה שהתחסנו. וכדאי לא לחזור על הטעויות של התו השמח ולא לעשות תו ירוק- אלא לעשות זה כאן ועכשיו.


הכותב כיהן כח"כ ושר בממשלות ישראל

  • עוד באותו נושא:
  • חיסונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully