וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזינוק בתחלואה: קופות החולים נערכות לאשפוז ביתי של אלף חולי קורונה במצב קשה

עודכן לאחרונה: 10.8.2021 / 12:58

לפי הקופות, צעד כזה יכפיל את כמות הספיקה של מערכת הבריאות, וטענו גם כי "זה הדבר הנכון עבור החולים". ביממה החולפת נרשם גידול של כמעט 10% בתחלואה הקשה. בנוסף, 17 מתו מקורונה תוך יום ושבעה נוספים ביממה שקדמה לה

קופות החולים הצהירו היום (שלישי) כי הן יוכלו להיערך לאשפוז ביתי של 1,000 חולי קורונה במצב בינוני-קשה, בנוסף ל-1,000 שיכולים להתאשפז בסך הכול בבתי החולים ברחבי הארץ. כך, הספיקה של מערכת הבריאות תגדל ל-2,000 חולים קשה אם יהיה בכך צורך.

"עד עכשיו דיברו על 1,000 חולים קשים כקו אדום שאסור להגיע אליו. אשפוז חולי קורונה בינוניים וקשים בבית הוא הדבר הנכון עבור החולים", אמרה סיגל דדון-לוי, מנכ"לית מכבי. "בנוסף הוא מאפשר להכפיל את מספר החולים שמערכת הבריאות יכולה להעניק להם טיפול ומענה. האשפוז הביתי הוא המגן מפני סגר. בהתאם לאישור ממשרד הבריאות, נוכל להתחיל מידית בביצוע ולהרחיב את שיתוף הפעולה גם לבתי חולים נוספים".

"במקרים רבים המרחב הביתי עדיף על פני אישפוז במחלקה בבית החולים ונותן מענה מיטבי למטופלים גם במחלת הקורונה", אמר ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית, ד"ר דורון נצר. "הניסיון הרב שצברנו בתחום זה והשותפות ההדוקה עם החברות המובילות בתחומן בארץ יבטיחו טיפול מיטבי לחולים והקלה משמעותית על מערכת האשפוז בבתי החולים".

הדברים מגיעים ברקע עלייה משמעותית ביממה החולפת במספר החולים הקשים - 34 בני אדם ביממה החולפת, כמעט 10%. מספרם הכולל עומד כרגע על 394.

במקביל, נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות, כשרק ביממה החולפת מתו 17 בני אדם, ושבעה נוספים ביממה שקדמה לה. נכון להיום מתו 6,559 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

יוסף אברהים. אתר רשמי, מערכת וואלה
"חינך אותנו לאהוב את האחר ולשרת את המדינה". יוסף אברהים/מערכת וואלה, אתר רשמי

אחד מהחולים שמתו השבוע לאחר שנדבקו במחלה הוא יוסף אברהים, שמת בלילה שבין ראשון ושני במרכז הרפואי לגליל בנהריה בגיל 101. בתקופה האחרונה היה מרותק למיטה בבית ובתו הנא הייתה מטפלת בו, אבל משפחתו ורופאיו כלל לא ידעו שהוא חולה. רק כאשר שלשום היא חשה שהוא מתקשה לנשום, היא קראה לאחיה מוניר, והם הזעיקו עבורו ניידת טיפול נמרץ של מד"א שהעבירה אותו לבית החולים. שם במיון התברר כי הוא חיובי לנגיף. לאחר שחלה הידרדרות במצבו, הוא הוכנס לחדר לחץ שלילי, בוצעו בו נסיונות החייאה - אבל כעבור פרק זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

אברהים הותיר אישה בת 80, והוא היה אבא ל-14 ילדים - תשע בנים וחמש בנות - וכן 48 נכדים ושבעה נינים. כל חייו הוא עבד בחקלאות - בעבר הוא גידל טבק ואת העלים המיובשים היה מוכר לחברת דובק, אבל אחרי שהענף קרס הוא שתל על אדמתו עצי זית. במקביל, עבד גם בחוץ: כשהקימו את קו בר-לב הוא יצא לשם לבניית הביצורים כדי להביא פרנסה הבייתה, ובמשך השנים עבד גם בנמל חיפה, בסולל בונה, ובמפעלי שטראוס ועוד.

בווידאו: פרופ' אש מבהיר שבקרוב תתקבל החלטה על תו סגול והגבלות ריחוק/צילום: לע"מ

"אבא נולד בכפר סמיע ב-1920. הוא היה דתי מגיל צעיר, האמין ביושר האדם, והייתה לו אמונה חזקה באלוהים", מספר עליו לוואלה! הבן מוניר בן ה-53, שוטר סיור ותיק שלאחרונה פרש לאחר שירות ארוך בתחנת נהריה. "הוא חינך אותנו לאהוב את האחר ולשרת את המדינה. הוא מאד היה גאה במשפחה הגדולה וברוכת הילדים שהקים עם אמא".

בסך הכול, 6,275 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה - שיא במספר המאובחנים ביממה מאז חודש פברואר. אתמול התקבלו תוצאות עבור 130,669 שנבדקו לגילוי הנגיף, כשאחוז החיוביים הוא 4.84%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 35,466. בבתי החולים מאושפזים 648 חולים, מתוכם 64 מונשמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully