וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים לקיום אירוע לציון שנה לחתימה על הסכמי אברהם: "תמיכה מחודשת בערכים שלו"

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 17:58

תת-שר החוץ של בחריין סיפר על הכנות לקיום האירוע בעוד חמישה שבועות, בהשתתפות ארצות הברית, ישראל, בחריין ואיחוד האמירויות: "אי אפשר שהתאריך יעבור בלי שארבע המדינות יציינו אותו". כמו כן, הביע התנגדות לחזרת ארה"ב להסכם הגרעין: "מה השגנו ממנו?"

תת-שר החוץ של בחריין, שייח עבדאללה בן אחמד אל-חאליפה, אמר היום (ראשון) בתדרוך לכתבים ישראלים בירושלים כי יש הכנות לקיום אירוע לציון שנה לחתימה על "הסכמי אברהם" בעוד חמישה שבועות בהשתתפות ארה"ב, ישראל, בחריין ואיחוד האמירויות.

בכירים במשרד החוץ בירושלים אישרו כי מתקיימים מגעים בין ארבע המדינות על חלופות שונות לאירוע לציון שנה להסכמים אולם ציינו שעוד לא התקבלה החלטה. ישראל, בחריין ואיחוד האמירויות מעוניינות לקיים אירוע כזה, אך הדבר תלוי בעיקר בארה"ב.

"ב-15 בספטמבר נקיים אירוע שידגים את המחויבות של כל המדינות להסכמי אברהם", אמר תת שר החוץ הבחרייני. "אי אפשר שהתאריך הזה יעבור בלי שארבע המדינות יציינו אותו בצורה כלשהי ויביעו תמיכה מחודשת בערכים שלו".

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן זאיד, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין אחמד אל-חליפה בטקס חתימת הסכמי אברהם בבית הלבן, 15 בספטמבר 2020. AP
אי אפשר שלא לציין את התאריך בצורה כלשהי. טקס חתימת הסכמי אברהם בבית הלבן, בשנה שעברה/AP

ממשל ביידן הביע תמיכה בהסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין, סודאן ומרוקו, אולם דוברי משרד החוץ האמריקני והבית הלבן אינם משתמשים במונח "הסכמי אברהם" אותו טבע ממשל טראמפ ובמקום מקפידים להשתמש במונח "הסכמי הנורמליזציה".

שייח עבדאללה ציין כי בשיחות שקיים עם ממשל ביידן, כולל שיחה שהתקיימה לאחרונה עם בכיר במשרד החוץ האמריקני שביקר בבחריין, הוא שמע תמיכה גדולה מצידה של ארה"ב בהסכמי אברהם. "בשיחות איתנו האמריקנים רק שואלים איך אפשר לתמוך עוד בהסכם עם ישראל ובמה הם יכולים לעזור", הוא אמר. "בכל הנוגע לשימוש הפומבי שלהם בשם הסכמי אברהם אתה צריך לשאול אותם".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת עיראק בבית הלבן, 27 ביולי 2021. אוולין הוקשטיין, רויטרס
לא משתמש במונח "הסכמי אברהם" אותו טבע ממשל טראמפ. ביידן/רויטרס, אוולין הוקשטיין

תת שר החוץ הבחרייני הביע התנגדות חריפה לחזרה אמריקנית להסכם הגרעין עם איראן. "מה השגנו כתוצאה מהסכם הגרעין?", הוא אמר. "לא יצא מזה שום דבר חיובי. המלך חמד שלח איגרת לנשיא איראן ישר אחרי החתימה על הסכם הגרעין ובירך אותו, אבל יומיים אחר כך סיכלנו ניסיון איראני להבריח נשק וחומרי נפץ לתוך בחריין".

שייח עבדאללה ציין כי ממשל ביידן מתייעץ עם מדינות המפרץ בנושא האיראני מאז כניסתו לתפקיד. "הם מקשיבים לדאגות שלנו והם פתוחים איתנו מאוד ואנחנו מרוצים מכך", הוא אמר.

תת-שר החוץ הבחרייני נפגש היום עם הנשיא הרצוג ושר החוץ לפיד וקיים דיונים עם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז על קידום היחסים בין המדינות. במהלך השיחות במשרד החוץ הוסכם כי לפיד יגיע בקרוב לביקור במנאמה - ביקור ראשון של שר ישראלי במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully