וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

39% מהגופים הציבוריים לא עומדים באופן מלא במחויבות העסקת אנשים עם מוגבלות

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 20:58

מדוח משרד המשפטים עולה כי אצל רק 61% מהגופים, לפחות 5% מהעובדים עם בעלי מוגבלות. כרבע מהגופים עומדים ביעד ברמה בינונית, ו-12% ברמה נמוכה. רק אחוז אחד לא עומד כלל במחויבותו. "קיים עוד מקום לקידום ההעסקה של עובדים חדשים ולשמירה על עובדים קיימים"

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים פרסמה היום (ראשון) נתונים חדשים אודות הייצוג ההולם של אנשים עם מוגבלות בגופים ציבוריים גדולים בשנת 2020. מהנתונים עולה כי רק 61% מהגופים הציבוריים ומהרשויות המקומיות עומדים באופן מלא ביעד להעסקת אנשים עם מוגבלות. בחלק מהמועצות חל שיפור קל בשיעור ההעסקה של אנשים עם מוגבלות.

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קובע כי גופים ציבוריים המעסיקים מאה עובדים ויותר, מחויבים לפעול להעסקה של לפחות 5% אנשים עם מוגבלות משמעותית כהגדרתה בחוק. החוק נועד לסייע בקידום העסקה של אנשים עם מוגבלות, הנתקלים לא אחת בחסמים ובקושי להשתלב בשוק העבודה, ולפתוח עבורם את דלתות המעסיקים הגדולים.

מהנתונים עולה כי מבין 312 גופים ציבוריים גדולים - 61% (189 גופים ציבוריים) עומדים ביעד ההעסקה של 5%, 26% (82 גופים ציבוריים) עומדים ברמה בינונית (3.5%-5%), 12% (39 גופים) עומדים ברמה נמוכה (2%-3.5%), ו-1% (שני גופים ציבוריים) אינם עומדים ביעד כלל.

בין הגופים הציבוריים שעמדו ביעד העסקת אנשים עם מוגבלות, ברמה נמוכה: בנק ישראל, מוזיאון תל אביב לאומנות, מפעל הפיס, החברה לפיתוח בית"ר עילית, החברה לחינוך תרבות ופנאי בחבל מודיעין והרשות ניירות ערך. עם זאת, מועצה דתית מטה בנימין ומועצה דתית קדומים אינן עומדות כלל ביעד ההעסקה המינימלי של אנשים עם מוגבלות זו שנה רביעית ברציפות.

הנתונים מעידים על כך כי על אף שמשבר הקורונה שהשפיע בצורה משמעותית על שוק התעסוקה, שיעורי העמידה בייצוג ההולם נשמרו ואף ניתן לראות שיפור בנתונים כשפחות גופים נמצאים ברמת אי עמידה או ברמה נמוכה.

דינה דומיניץ, מ"מ נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות מסרה כי: "הנתונים המתפרסמים אודות נתוני הייצוג ההולם מעידים על כך כי גם בשנת הקורונה הקשה, שפגעה בכלל המועסקים במשק ובאנשים עם מוגבלות בפרט, גופים ציבוריים רבים הצליחו לשמור על שיעורי הייצוג ההולם וכ-35 גופים אף הצליחו להשתפר".

מנגד, דומיניץ הבהירה כי יש עוד מקום לשיפור רב: "הנתונים מעידים כי קיים עוד מקום לפעילות מוגברת מצד הגופים הציבוריים לקידום ההעסקה של עובדים חדשים ולשמירה על עובדים קיימים. הנציבות תמשיך לפעול כדי לאכוף את החוק בכל הקשור לייצוג ההולם ולמגר תופעות של אפליה ופערים בין אנשים עם מוגבלות לכלל האוכלוסייה, באמצעות כל הכלים שברשותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully