וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך את אשרם בשבת וספג ביקורת: "בחר לחלל שבת בפרהסיה"

עודכן לאחרונה: 7.8.2021 / 23:35

יו"ר האופוזיציה התקשר לברך את האלופה האולימפית במהלך השבת, לאחר שנים רבות שבהן נמנע מלעשות זאת ביושבו כראש הממשלה, ככל הנראה כדי להקדים את הודעת הברכה של בנט. ח"כים חרדים תקפו: "מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את השבת". בליכוד התנצלו: "טעות טכנית"

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בירך את המתעמלת האמנותית לינוי אשרם לרקל זכייתה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בטוקיו. נתניהו התקשר לברך את אשרם במהלך השבת ואמר לאשרם כי "דגל ישראל מתנוסס גם אצלך בלב וגם למעלה מעל המעצמות הכי גדולות בעולם". נתניהו הוציא באופן חריג הודעה על שיחתו עם אשרם לפני צאת השבת, לאחר שנים רבות שבהן נמנע מלעשות זאת ביושבו כראש הממשלה. ככל הנראה, הוא ניסה להקדים את הודעת הברכה של ראש הממשלה, נפתלי בנט.

נתניהו זכה לביקורת מצד חברי כנסת של סיעת יהדות התורה ושל יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שכתב "שמח על הזהב של לינוי,עצוב על חילול השבת, שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת". סמוטריץ הוסיף כי "שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת, עצוב שיש כאן מי שמנצלים את המדליה לצחוק על השבת ושומריה, שמח שכמו לאורך כל ההיסטוריה השבת ושומריה ינצחו".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני ביקר את נתניהו ואמר כי "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש, ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי, ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת, כך היה צריך לנהוג גם נתניהו".

גם ח"כ יעקב ליצמן תקף את נתניהו וכתב כי מצערת מאוד העובדה שיו"ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה, ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו במקרה זה, הנשיא וראש הממשלה".

יו"ר ש"ס אריה דרעי ביקר את הודעת נתניהו וכתב כי "ההודעה שהוציא יו"ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאוד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה - אין כבודה מחול!".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully