וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשרם, פלצ'יק, דולגופיאט: ראשון לציון, בירת הספורט האולימפי של ישראל

עודכן לאחרונה: 7.8.2021 / 18:33

העיר הרביעית בגודלה בארץ שלחה חמישה ספורטאים לאולימפיאדה, ושלושה חזרו עם מדליות - שתיים מזהב. התושבים, שחגגו בגאווה את ההישגים, מספרים שזו תוצאה של השקעה יוצאת דופן מצד העירייה, גם בענפים הפחות מוכרים. "אנחנו על המפה, שמענו צעקות מהמרפסות ברגע הזכייה"

ב-139 השנים מאז שנוסדה חגגה ראשון לציון לא מעט ציוני דרך היסטוריים, והיום (שבת) היא יכולה להוסיף אחד חדש לרשימה - שלוש מדליות אולימפיות ראשונות. העיר חגגה במשחקים בטוקיו שתי זכיות בזהב של תושביה, המתעמלים לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט, ואחת בארד, לה אחראי הג'ודוקא פיטר פלצ'יק שהשתתף בתחרות הנבחרות המעורבות.

"אחרי שלושה ספורטאים אולימפיים, יש תחושה שראשון לציון 'מגדלת ספורטאים', ומרגיש זה גם שלנו, התושבים. שאנחנו חלק מזה", שיתפה מרינה גרינברג, תושבת העיר. "אני יושבת וצופה ומתקשרת ושולחת הודעות: 'שמעתם? שמעתם?'. זו גאווה ענקית לעיר, אנחנו על המפה - מפת טוקיו. אני בטוחה שהעיר תקבל את לינוי בזרועות פתוחות. אני אתייצב שם כמו ראשל"צית גאה".

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית ישראלית. רויטרס
"מרגיש שאנחנו חלק מזה". אשרם לאחר הזכייה בטוקיו, היום/רויטרס
שלטים עם ספורטאים בהשתתפו באולימפיאדה, ראשון לציון, 7 באוגוסט 2021. -, אתר רשמי
העיר חוגגת. שלטי חוצות בראשון לציון/אתר רשמי, -

בסיבוב בראשון לציון קשה לפספס את אווירת החג. העיר הרביעית בגודלה בישראל, עם 254 אלף תושבים, שלחה חמישה ספורטאים לאולימפיאדה, ושלטי חוצות עם דמותם נתלו ברחובות. ההתרגשות הגיעה לשיאה עם הניצחון הדרמטי של אשרם בתחרות הקרב רב. "ברגע ששני הספורטאים הראשונים זכו במדליה העירייה קישטה את העיר בדגלים. עכשיו את נכנסת לעיר חגיגית, אני בטוחה שכשלינוי תחזור נרגיש שזו עיר אולימפית", סיפרה מרינה.

היא שיבחה את העירייה על הסיוע לספורטאים, גם אלה שמתחרים בענפים שעולים לכותרות רק פעם בארבע שנים. "העיר תמכה. בהתעמלות אמנותית, לדוגמה, צריך רצפת שטיח ולא פרקט כמו ברוב האולמות, וזה קיים אצלנו בעיר", ציינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ארטיום דולגופיאט בקבלת הפנים אחרי הזכייה במדליה. אודי ציטיאט
"גאווה ענקית". דולגופיאט בקבלת הפנים בארץ/אודי ציטיאט

קרן פישר, תושבת נוספת, חיזקה את דבריה. "ראיתי את כל התחרויות של לינוי עם שתי הבנות שלי, בנות 13 ו-16, שגם הן מתעמלות במגמת אתלטיקה במסגרת בית הספר מקיף ח'. אני יודעת שאין את המגמה הזו בכל בית ספר, וגם לא בכל יישוב. אני מרגישה שבראשון לציון יש דגש על התחום הספורטיבי כבר מילדות. יש לנו אצטדיון מכובד בשכונה שמתאים לכל תחומי האתלטיקה, שמארח תחרויות מכל הארץ וגם בינלאומיות, יש לנו מתנ"סים שנותנים לילדים מגוון חוגי ספורט".

"דיברנו על זה במשפחה שאנחנו מקווים שגם באולימפיאדה הבאה נראה עוד הישגים כאלה מישראל ומראשון לציון, ואני לגמרי צופה לדור הבא עתיד מזהיר", אמרה. "זה ממש יום חג לראשון לציון, היו צעקות מהמרפסות ברגע הזכייה".

פיטר פלצ'יק בקבלת הפנים אחרי הזכייה במדליה. אודי ציטיאט
"מקווים שגם באולימפיאדה הבאה נראה הישגים כאלה מראשון לציון". פלצ'יק בקבלת הפנים/אודי ציטיאט

ראש העיר רז קינסטליך בירך על התוצאות. "אני גאה ומתרגש לעמוד בראשה של עיר שיצאו ממנה שלושה מדליסטים אולימפיים וספורטאים מצטיינים. אני גאה בלינוי שהוכיחה מקצועיות, התמדה ונחישות והביאה לנו עוד הישג היסטורי", מסר לאחר הזכייה. "בימים אלה סיימנו לתכנן את מרכז המצוינות לספורט הישגי, שיהפוך לבית לכל הספורטאים בתחום הג'ודו, התעמלות מכשירים והתעמלות אומנותית. ראשון לציון הפכה למעצה אולימפית ואנחנו ניתן ונתמוך בספורטאים שלנו לאורך כל הדרך".

קינסטליך שוחח עם חדווה ואורן אשרם, הוריה של לינוי. "האם היתה לנו היסטוריה כזו בראשון לציון", שאל האב את ראש העיר, וזה השיב: "לא הייתה היסטוריה כזו במדינה כולה, כולי צמרמורת מהתרגשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully