וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות ה-G7 גינו את איראן: "כל הראיות מצביעות על אחריותה לתקיפת המכלית"

עודכן לאחרונה: 6.8.2021 / 20:59

שרי החוץ של ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, קנדה, יפן, איטליה והאיחוד האירופי הטילו על המדינה אחריות למתקפה על "מרסר סטריט" במפרץ עומאן. "התנהגותה ותמיכתה בארגוני שליחים ובגורמים חמושים לא-מדינתיים מאיימות על השלום והביטחון הבינלאומי"

שרי החוץ של ה-G7, ארגון המדינות המתועשות, גינו היום (שישי) את תקיפת המכלית לחופי עומאן בשבוע שעבר, ואמרו כי כל המידע הקיים מצביע בבירור שאיראן אחראית לה. "זאת הייתה התקפה מתוכננת ומכוונת, והפרה ברורה של החוק הבינלאומי", מסרו שרי החוץ בהצהרה משותפת. "התנהגותה של איראן, לצד תמיכתה בארגוני שליחים ובגורמים חמושים לא מדינתיים, מאיימות על השלום והביטחון הבינלאומי. אנחנו קוראים לאיראן לעצור את כל המהלכים שאינם עולים בקנה אחד עם החלטות מועצת הביטחון של האו"ם".

ההצהרה פורסמה לאחר שיפן הסירה את התנגדותה להטיל את האחריות על איראן - עמדה שנקטה מחשש לפגיעה באוניות נוספות, שכן הספינה שנפגעה הייתה גם בבעלות של חברה יפנית. ואולם, אתמול בלילה האמריקנים והבריטים הצליחו לשכנע את היפנים, מה שסלל את הדרך לפרסום ההודעה עליה חתומים שרי החוץ של ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, צרפת, קנדה, יפן, איטליה והאיחוד האירופי.

המכלית מרסר סטריט לחופי קייפטאון, דרום אפריקה, 31 בדצמבר 2015. רויטרס
"התקפה מתוכננת ומכוונת". המכלית מרסר סטריט/רויטרס

במקביל, הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית פרסם היום את מסקנות החקירה של תקיפת המכלית בידי מל"טים מתאבדים איראניים. "מרסר סטריט" הותקפה פעמיים בתוך יומיים בסמוך לחופי עומאן, בעת ששטה במים בינלאומיים. בפעם הראשונה, שנכשלה, היא הותקפה על ידי שני מל"טים והצוות הצליח לאסוף חלק מהשרידים של כלי הטיס. למחרת הותקפה הספינה על ידי מל"ט מתאבד נוסף שגרם לשני הרוגים - הקברניט, אזרח רומניה, וקצין ביטחון בריטי.

תקיפת המיכלית עמדה גם במרכז שיחה שקיימו היום שר הביטחון בני גנץ ומקבילו האמריקני, לויד אוסטין. גנץ קרא להעצמת המאבק בתוקפנות של איראן, כלשון הודעת משרד הביטחון. עוד העריך כי מינויו של איברהים ראיסי לנשיא איראן צפוי להוביל להקצנה במדיניותה של הרפובליקה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully