וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכירות הליכוד אישרה: מי שעזב את התנועה - לא יוכל לשוב או להתמודד בה במשך 8 שנים

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 22:02

את ההצעה מקדמים ישראל כץ ובכירים נוספים, ומטרתה לפגוע בצמרת "תקווה חדשה", הליכודניקים לשעבר גדעון סער וזאב אלקין, וחברים אחרים במפלגה ולמנוע מהם חזרה לליכוד בהמשך. עם זאת, ההצעה תלויה באישור מרכז המפלגה, והיא צפויה לעבור קודם כל לדיון בוועדת החוקה

מזכירות הליכוד אישרה היום (חמישי) הצעת החלטה שתקבע שמי שעזב או פרש מהתנועה לא יוכל לשוב אליה או להתמודד בה במשך שמונה שנים. מדובר בהצעה שמקדם יו"ר המזכירות, ישראל כץ לצד בכירים נוספים, שמטרתה לפגוע בצמרת "תקווה חדשה", הליכודניקים לשעבר גדעון סער וזאב אלקין, וחברים אחרים במפלגה ולמנוע מהם חזרה למפלגה בהמשך. עם זאת, מאחר ומדובר בשינוי בחוקת הליכוד, ההצעה תלויה באישור מרכז המפלגה, והיא צפויה לעבור קודם כל לדיון בוועדת החוקה שבראשה עומד ח"כ חיים כץ.

ההצעה שאושרה במזכירות הליכוד כוללת גם סעיף שקובע שגם מי שהיה חבר בממשלה שהדיחה את הליכוד מהשלטון לא יוכל להתמודד בליכוד במשך שמונה שנים. הסעיף הזה מרחיב את תחולת ההצעה לא רק לחברי תקווה חדשה אלא גם לחברי "ימינה", שחלקם רצו בעבר להשתלב בליכוד.

בצמרת המפלגה ניטש כעת קרב סמכויות על המשך קידום ההחלטה: ישראל כץ, יו"ר המזכירות, מתעקש שהיא תבוצע מיידית על ידי מנהלת הליכוד הכפופה למזכירות, אך חיים כץ, יו"ר ועדת החוקה ויו"ר המרכז, סבור שהיא צריכה לעבור דרך הגופים שבראשם הוא עומד, כמו גם מבקר הליכוד שכבר התריע בפני כץ שלהחלטת המזכירות אין כל תוקף ללא אישור המרכז.

כנס פעילים של תקווה חדשה 23 ביוני 2021. ראובן קסטרו
ההצעה נועדה למנוע בין היתר את חזרתו לליכוד. סער בכנס פעילים של תקווה חדשה, יוני/ראובן קסטרו

במהלך הדיון הציעה ח"כ מירי רגב להחריף את ההצעה ולקבוע שמי שעזב את הליכוד לעולם לא יוכל לחזור למפלגה. "מי שעזבו את הליכוד, בגדו בו, הקימו מפלגה, גרמו לנו לשבת באופוזיציה במדבר הפוליטי בעוד הם יושבים על קולות הימין בממשלה עם השמאל. לא יוכלו לחזור לליכוד", רגב אמרה בישיבה. ח"כ ניר ברקת אמר שלדעתו צריך להבחין בין חברי כנסת ונבחרי הרשימה שעוזבים את המפלגה לבין פעילים, ויש לאפשר לפעילים שעזבו לחזור אם התחרטו, ואילו רגב אמרה שאין להבחין בין שר, ח"כ או פעיל.

ח"כ יואב קיש אמר כי ההצעה עשויה לפגוע בניסיונות הפלת הממשלה כי היא תקשה על גיוס עריקים מהקואליציה: "כמה שיש לי טענות קשות נגד שרן השכל, אם נוכל להפיל איתה את הממשלה - אני אחזיר אותה לליכוד". ח"כ מיקי זוהר, מיוזמי ההצעה, התנגד לרעיון ואמר "בחיים לא, לא אתן לדבר כזה לקרות".

חיים כץ. ראובן קסטרו
ההצעה תעבור קודם כל לדיון בוועדת החוקה שבראשותו. חיים כץ/ראובן קסטרו

בנוסף, המזכירות המשיכה היום את הדיון בהתנהלות הפנימית של מקורבי יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו במפלגה, ברקע ביקורת קשה על השכר, התנאים, ושיטות הפעולה של אנשי נתניהו במצודת זאב בשנים האחרונות. פעילים בכירים במפלגה דורשים את פיטוריה של חני בלייויס, מנהלת לשכתו של נתניהו במצודת זאב, ושניים מעוזריה כבר פוטרו, ברקע הגירעון הכבד של המפלגה והדרישה לצמצום בהוצאות.

  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully