וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון נאבקת בשריפות ענק, שמי אתונה שחורים: "אש בכל מקום"

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 12:43

עשרות כפרים פונו מהאי אוויה הסמוך לבירה, וצוותי הכיבוי הצליחו למנוע מהלהבות להגיע לאתר העתיק באולימפיה. מדינות באירופה שלחו מטוסי כיבוי, לקראת יום נוסף של מאבק בשריפות תחת השמש הקופחת, עם יותר מ-40 מעלות. באופוזיציה תוקפים את תגובת הממשלה. "סיוט ללא סוף"

בווידאו: גל שריפות ביוון/צילום: רויטרס

הרשויות ביוון הורו היום (חמישי) על פינוי כפרים נוספים באי אוויה הסמוך לאתונה, כשהן ממשיכות להיאבק בשריפה סמוכה לאתר ההיסטורי של המשחקים האולימפיים. הטמפרטורות הגיעו ליותר מ-40 מעלות בימים האחרונים, ורוחות חזקות ליבו יותר מ-150 מוקדי אש ברחבי המדינה.

"סיוט ללא סוף", נכתב אתמול בשער העיתון "אלפתרוס טייפוס". "אש בכל מקום", נכתב עיתון "אווגי".

השריפות באוויה כילו יערות של עצי ארז ומילאו את השמיים בענני אפר ועשן, שצבעו את הרקיע של אתונה בשחור. אתמול פונו שני כפרים במחוז פלופונס, ואחרי מאבק עיקש לאורך הלילה, הכבאים הצליחו להציל את האתר באולימפיה. שרת התרבות לינה מנדוני אמרה כי האוצרות העתיקים במקום בטוחים.

האתר, שממנו יוצא כיום הלפיד לעבר העיר המארחת את האולימפיאדה, הוא אחד הפופולריים ביותר בקרב תיירים ביוון. הוא אוים על ידי שריפות גם ב-2007. קפריסין וצרפת שלחו ליוון צוותי כיבוי כתגבורת, ושני מטוסי כיבוי משבדיה צפויים להגיע בהמשך היום.

צוותי כיבוי נאבקים בשריפה בעיירה באי אוויה, יוון, 4 באוגוסט 2021. רויטרס
תושבים פונו בסירות. צוותי כיבוי נאבקים בשריפה באי אוויה, אתמול/רויטרס
רכב שרוף בפאתי אתונה, יוון, 4 באוגוסט 2021. רויטרס
גל שריפות פוקד את דרום אירופה. רכב שרוף בפאתי אתונה, אתמול/רויטרס

הצוותים הצליחו להשתלט על הדליקות שאיימו על בתים בפאתיה הצפוניות של אתונה ביום שלישי, והכבאים ומטוסי הכיבוי ממשיכים לפעול באזור. מפלגות האופוזיציה האשימו את הממשלה השמרנית בתגובה אטית לפרוץ השריפות ביום שלישי, כשהרוחות היו עוד חלשות יחסית והתנאים היו עדיפים.

גם בטורקיה השכנה ממשיכים להיאבק בשריפות ענק, שלפי הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הן ההרסניות ביותר בהיסטוריה של המדינה. אלפי תושבים ותיירים נמלטו מאתרי נופש בדרום המדינה, והאש כילתה אלפי דונמים של יערות. שמונה אנשים נהרגו מאז פרוץ השריפות בשבוע שעבר, והאש התקרבה לתחנת חשמל בעיר החוף מוגלה עד שהלילה הצוותים הצליחו לכבות אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully