וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים לא משקרים: אולי כדאי שבמשרד החינוך יתחברו למציאות?

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 12:02

למרות ששנת הלימודים צפויה להיפתח בעוד פחות מחודש - במשרד החינוך התעלמו מהפתרונות היצירתיים של אנשי הרפואה וטרם גיבשו מתווה מוסכם לחזרה לבתי הספר. זו היתה יכולה להיות השעה היפה של ה"סטארט אפ ניישן", אך במקום זאת אנחנו שוב מתקרבים לסגר

זה מתחיל להראות כמו שידור חוזר של סרט שכבר ראינו, אבל יותר מזה, סרט שממש סבלנו בו ואנחנו מוצאים את עצמנו צופים בו שוב. משום מה, נראה שמקבלי ההחלטות שצופים איתנו בסרט מצפים שהפעם העלילה תלך לכיוון אחר, וזה מזכיר קצת את ההגדרה של אלברט איינשטיין לאי שפיות - לעשות את אותן פעולות ולצפות לתוצאה שונה.

השנה הזאת היתה יכולה להיות השעה היפה של ה"סטארט אפ ניישן", כי יצירתיות יכולה להמציא כלים חדשים, ואולי בכך למנוע את התרחיש שלעברו אנחנו צועדים בצעדי ענק - כלומר, למנוע סגר.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
בדיקות לקורונה לילדים בכפר סבא, יולי/ראובן קסטרו

יש פתרונות יצירתיים והם נמצאים אצל אנשי הרפואה. פתרון יצירתי שעולה מהמחקר שבוצע בבית החולים שיבא בשלושה בתי ספר שונים הוא רק אחד מהם. ערכו שם בדיקות אנטיגן מהירות לתלמידים שנחשפו לחולה מאומת מידי יום בכניסה לבית הספר. בצורה הזאת, הם הצליחו לשמור על רצף של שנת הלימודים. וישנם עוד פתרונות שמגיעים מאנשי הרפואה והאפידמיולוגים, שמובילים בכל העולם את העבודה המקצועית בנוגע לקיום לימודים בצל מגיפה.

לכולם ברור (בטח למי שעוסק ברפואה ובבריאות הציבור) שסגירת בתי הספר זה הדבר הכי רע שאפשר לעשות לילדים, כי זה פוגע בהם גם נפשית וגם פיזית. מספיק להסתכל על העלייה בביקוש לטיפולים בסיוע נפשי לילדים ולבני נוער, כמו גם את התורים הארוכים למרפאות להפרעות אכילה, כדי להבין שחינוך ובריאות אינם ניתנים להפרדה.

ועדת הכנסת | פניית יו"ר סיעת הליכוד בבקשה להכריז על חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון כפורשת מסיעת הליכוד. כנסת, ירושלים. דוברות הכנסת , דני שם טוב, אתר רשמי
עסוקה בהצהרות ששנת הלימודים תפתח כסדרה. השרה שאשא ביטון/אתר רשמי, דוברות הכנסת , דני שם טוב

אך למרות שאנחנו כבר ב-5 באוגוסט, עוד אין מתווה לפתיחת שנת הלימודים. נראה ששרת החינוך יפעת שאשא ביטון עסוקה כרגע במתן הצהרות ששנת הלימודים תפתח כסדרה, למרות שאף אחד לא באמת יודע איך.

המספרים לא משקרים: מדי עשרה ימים מוכפל מספר המאומתים בישראל. לפי שעה אנחנו עומדים על כ-3,200 מאומתים ביממה, ועד 1 בספטמבר יהיו עוד שתי הכפלות. כלומר, במקרה הטוב נעמוד על 10,000 מאומתים ביממה, וכל זה כשילדי היסודי אינם יכולים עוד להתחסן, במקביל לכך שאנחנו בעיצומו של גל של תחלואה שטרם הגיע לשיא. איך בתוך כמות החולים הזאת מורים לא ידבקו? לא יהיו להם בני משפחה שיחלו? לא יהיו ילדים מאומתים? איך אפשר בצורה הזאת לנהל שנת לימודים כסדרה?

אז אולי ראוי שבמקום להתעקש על מה שלא יקרה, כדאי שבמשרד החינוך יתחילו להתייחס ברצינות למה שכן אפשר לעשות - מה שאנשי הרפואה מציעים. האם זה יכול לקרות בתוך שלושה שבועות? קשה מאוד להאמין.



הכותבת היא ראש דסק הבריאות של חדשות 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully