וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצית את בניין העירייה בשל דוח על מכירת מסיכות לא חוקית - ונשלח לשנתיים מאסר

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 19:39

הרוכל, תושב מזרח העיר בן 43, הבעיר את בניין עיריית ירושלים באפריל 2020, וגרם לנזק בשווי מיליוני שקלים. ההצתה הגיעה כפעולת נקם על דוח בסך 475 שקלים שקיבל על מכירת מסיכות מגן שהכין בעצמו לעוברים ולשבים ברחבת העירייה. השופט: "למרבה המזל לא נגרם נזק לחיי אדם"

בית משפט המחוזי בירושלים גזר בחודש שעבר שנתיים מאסר על רוכל תושב מזרח העיר, שהצית את בניין העירייה, לאחר שקיבל דוח על סך של 475 שקלים. השריפה פגעה בין היתר בחדר מחשוב וגרמה לעירייה נזקים בשווי מיליוני שקלים, אך לא היו נפגעים בתקרית. השופט רפי כרמל אמר בגזר הדין כי "יש לגנות ולהוקיע מעשים אלו".

הרוכל, תושב בית צפאפא בן 43, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, ולקח אחריות על מעשיו. סניגורו ביקש מבית המשפט להתחשב במצבו המשפחתי כאב לארבעה ילדים ובעל מוגבלויות, שנגרמו לו בצעירותו כתוצאה מירי ופגיעה של זיקוקי דינור במהלך חתונה משפחתית.

שריפה בבניין עיריית ירושלים - 22 אפריל 2020. דוברות כב"ה
"יש לגנות ולהוקיע מעשים אלו"/דוברות כב"ה

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים ב-22 באפריל אשתקד, הרוכל ניסה למכור מסיכות מגן שהכין בעצמו לעוברים ולשבים ברחבת העירייה - ופקח עירוני שהבחין בו חילק לו דוח בסך 475 שקלים. הרוכל, שזעם על קבלת הקנס, אז החליט לנקום בעירייה, ובתגובה הצית חלק מקומה בבניין שבכיכר ספרא.

לקראת ההצתה, הרוכל רכש שני בקבוקי שתייה של ליטר וחצי ורוקן אותם מתוכנם. סמוך לשעה 18:28, הוא הגיע לתחנת הדלק דור אלון ברחוב עאמר אל אעלס בעיר, ומילא את הבקבוקים בבנזין.

הצתה בבניין עיריית ירושלים 22 באפריל 2020. TPS
"פגיעה ברשות בגין פעולה שלטונית". זירת ההצתה, אפריל 2020/TPS

השופט כרמל עוד הוסיף והדגיש את עברו הפלילי של הנאשם, ואת חומרת מעשיו: "הנאשם אמנם עמד מחוץ לבניין כדי לוודא שאין אנשים בקומה, אך מן הסתם לא יכול היה לראות את כל המשרדים בקומה, ולמרבה המזל לא נגרם נזק לחיי אדם. מדובר בפגיעה ברשות בגין פעולה שלטונית שביצעה, וכנקמה על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully