וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש שר בריאות בירושלים: מדע הרפואה יכול להציל חיים של טרנסג'נדרים

ד"ר גל וגנר קולסקו

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 11:53

תוך כדי מאבק עיקש בקורונה, מצא הורוביץ זמן להציל חיים של אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר. מדע הרפואה קבע שלהיות טרנסג'נדר זאת לא בעיה רפואית, ומצא טיפולים להתאמה מגדרית. טיפולים אלה מצילים חיים של נשים וגברים מהקהילה, וטוב עשה השר שבחר להנגיש להם אותם

מדע הרפואה מוכיח את עצמו כל פעם מחדש. גם היום תוך כדי מגפת הקורונה, נמצאו טיפולים יעילים מצילי חיים ונמצא חיסון. אנחנו מאמינים למדע הרפואה ומאמינים ביכולת שלו להציל חיים. ואיך זה קשור לעולם להטב"י? כי מדע הרפואה גם מצא איך להציל חיים של אנשים טרנסג'נדרים.

מדע הרפואה קבע שלהיות טרנסג'נדר זאת לא בעיה רפואית או מחלה, ומצא טיפולים להתאמה מגדרית - טיפולים תרופתיים וכירורגיים שמצלים חיים של נשים וגברים מהקהילה הטרנסג'נדרית. המדע קבע שטיפול להתאמה מגדרית הוא לא בחירה, הוא טיפול רפואי חיוני והוא הדרך היחידה להציל נשים וגברים טרנסג'נדרים.

היום ראינו שיש לנו בירושלים שר בריאות, שתוך כדי המאבק העיקש שלו בקורונה ובהמשך החיים לצד הקורונה, מצא זמן גם להציל חיים של אחת מהאוכלוסיות המדוכאות, הפגועות והחשופות ביותר לפגיעה בארץ.

שר הבריאות ניצן הורוביץ בהצהרה בנוגע לקהילת הטרנסג'נדרים בישראל, בי"ח שיבא. ניצן חורש, לשכת העיתונות הממשלתית
יש שר בריאות בירושלים. הורוביץ, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חורש

להיות אישה טרנסג'נדרית זה אומר להבין שאני שונה, שהגוף שלי לא קשור לזהות שלי, זה אומר לצאת מהארון ולעיתים רבות לאבד את כל המשפחה שלך, להיות חשופה לאלימות כמעט על בסיס יום-יומי. זה אומר שאין לי ביטחון תעסוקתי, כלכלי או חברתי, זה אומר שעד שאני לא אקבל גישה להתאמה המגדרית מצבי הנפשי ייפגע ולא בטוח שאצליח להתאושש מזה. להיות טרנסג'נדר ולא לקבל גישה לעשות התאמה מגדרית אומר שאני בסכנת חיים.

היום ראיתי שיש בירושלים שר בריאות שמזהה אוכלוסיות במצוקה, אוכלוסיות מוזנחות חברתית ובריאותית, מזהה ועושה. דואג לתחום בריאות הנפש, דואג לאוכלוסיות ללא ביטוח בריאות וכן דואג לקהילה הטרנסג'נדרית.

גם בימים אלו שמגפת הקורונה משתוללת בארץ ובעולם, אין זה הזמן לזנוח אוכלוסיות מודרות שנפגעות שנים על גבי שנים, אין זה הזמן לדחוק הכל לשוליים ולזלזל במי שנפגע יום-יום.

למעט ניתוח להתאמה מגדרית, כמעט ואין עוד טיפולים רפואיים בנמצא. הזמינות לניתוחים בפריפריה היא אפסית. בישראל אין עוד אוכלוסייה שמסרבים לאפשר לה שימור פריון ושהעומס הבירוקרטי עליה כל כך כבד. אין עוד אוכלוסייה שחוצה משפחות, חוצה תרבויות, חוצה קהילות - אבל נמצאת בסכנת חיים כמעט יום יומית.

היום קיבלו כ-50,000 נשים וגברים בישראל המשתייכים לקהילה הטרנסג'נדרית זריקת עידוד ותמיכה משר הבריאות מר ניצן הורביץ, תקווה שכדאי להישאר עבורה בחיים, משהו שיעזור לשרוד בתוך הקושי האדיר בו הם חיים. יותר הדרכה לצוותים, יותר נגישות לטיפול, יותר הבנה לצרכים ואוזן קשבת במשרד הבריאות - כל אלה מצילים חיים.

הכותב הוא מומחה ברפואת המשפחה ויו"ר החברה לרפואת להט"ב בהר"י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully