וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תארגן וודקה": ח"כים באופוזיציה השמיעו קריאות גזעניות כלפי ח"כ בליאק

3.8.2021 / 21:48

תקרית גזענית אירעה בכנסת לאחר שקריאות גנאי הושמעו לעברו של הח"כ מיש עתיד, בזמן נאום במליאה. "אני נואם במליאה בנושא התקציב, ח"כ אבוטבול מש"ס עם קריאת ביניים: 'וודקה, וודקה'. כי להם מותר", כתב הח"כ בטוויטר. אבוטבול דחה את הטענות על גזענות כלפי הקהילה הרוסית

תקרית גזענית אירעה הערב (שלישי) במליאת הכנסת, לאחר שקריאות גנאי הושמעו לעברו של ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), במהלך דיון לפני השבעתו של אלי אבידר לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה. "תארגן וודקה!", "מה עם וודקה?", קראו ח"כים מהאופוזיציה לעברו של בליאק, בזמן נאומו בו דיבר בין היתר על אישור התקציב.

"אני נואם במליאה בנושא התקציב, ח"כ אבוטבול מש"ס עם קריאת ביניים: 'וודקה, וודקה'. כי להם מותר", כתב ח"כ בליאק בטוויטר. מאוחר יותר צייץ "הייתי מצפה מחבר ש"ס, שבמשך שנים נלחמו נגד הגזענות, שפשוט יענה: "סליחה, טעיתי והגזמתי'".

בווידאו: הערות שנשמעו מכיוון חברי הכנסת של ש"ס לח"כ ולדימיר בליאק/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ משה אבוטבול דחה את הטענות על גזענות כלפי הקהילה הרוסית. "צעקתי וודקה לח"כ בליאק שהסביר את התקציב ה'טוב', כאשר אנו חלוקים עליו. זהו תקציב אכזרי ללא חמלה על החלשים", הגיב בטוויטר. "אמרתי בתקשורת: 'נראה את ליברמן והאוצר גיבורים ושיטילו מס על הוודקה ולא על שתיה מתוקה'. ח"כ בליאק מנסה לחגוג על משפט זה כביכול שפגעתי אישית באוכלוסיית הרוסים, שיבושם לו".

שר החוץ יאיר לפיד כתב בטוויטר על התקרית כי "הקריאות הגזעניות כלפי ח"כ ולדימיר בליאק הן שפל חדש ומכוער של אופוזיציה שירדה מהפסים. יש עתיד כולה מחבקת את ח"כ בליאק ומברכת אותו על העבודה המופלאה שהוא עושה בוועדת הכספים ובמליאת הכנסת".

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה את מינויו של אבידר לשר, בעל זיקה לראש הממשלה החלופי. בהצבעה שמית תמכו 54 בהודעה מול 48 שהתנגדו. מיד לאחר ההצבעה עלה אבידר להצהיר אמונים מעל הדוכן הכנסת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ולדימיר בליאק במהלך נאומו בכנסת 3 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
קריאות גנאי הושמעו לעברו. ח"כ בליאק/דוברות הכנסת, דני שם טוב

גם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה התייחסה לאירוע ואמרה "אני מגנה בנחרצות את האמירות הקשות של ח"כ אבוטבול כנגד ח"כ ולדימיר בליאק שצעק לו "וודקה" בזמן הנאום. דבריו הפוגענים עם ניחוח גזעני הם הטלת כתם ודעות קדומות לא רק כלפי ח"כ בליאק אלא כלפי כל יוצאי ברית המועצות. אסור לעבור על דברים שכאלו לסדר היום, ובטח כשהם נאמרים בכנסת ישראל. כשרת העלייה והקליטה אזכיר לח"כ אבוטבול שמדינת ישראל מבוססת על קיבוץ גלויות כשהבסיס לשלום החברה הישראלית מצריך מאתנו קבלת האחר, ערבות הדדית, סובלנות ומאבק לשוויון. ח"כ בליאק ויוצאי ברית המועצות לשעבר תורמים תרומה אדירה לחברה הישראלית בכלל תחומי החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully