וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ממשל ביידן עלול להדליף מידע על פעולות ישראל נגד איראן כדי לחבל בהן

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 21:43

ראש האופוזיציה התייחס במליאה לתקיפת כלי השיט לחופי עומאן ואמר דברים חריפים נגד הממשל האמריקני: "סירבתי להתחייב בפני נשיאי ארצות הברית שאודיע להם תמיד על תקיפות". גורם מדיני: "נתניהו פוגע ביחסים עם ארה"ב משיקולים פוליטיים, חוסר אחריות"

‏ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) במליאה לעימות מול איראן ואמר דברים חריפים וחריגים נגד ממשל ביידן: "המידע שיימסר לאמריקה, יודלף לאמצעי תקשורת ובדרך זו יסוכלו פעולות הסיכול שלנו. זו הסיבה שבמשך העשור האחרון סירבתי לבקשות הנשיאים האמריקנים להתחייב תמיד להודיע להם על פעולותינו".

"מדובר כאן בעניין קיומי לישראל, ובו ייתכנו הפתעות וצריך לפעמים הפתעות", אמר נתניהו ותקף את ראש הממשלה בנט: "הפכתם אותנו למעין מדינת חסות עם חובת דיווח. אם אין לנו עצמאות בנושא הזה, אין לנו עצמאות בכלל".

בתגובה לדבריו, אמר גורם מדיני העוסק ביחסי ישראל-ארצות הברית: "נתניהו מעמיד פנים שאכפת לו מביטחון המדינה, אבל בפועל הוא ממשיך לפגוע ביחסי ישראל-ארצות הברית והכול בשם שיקולים פוליטיים צרים. מדובר בהתבטאות מביכה וחסרת אחריות. אפשר לצפות ליותר מאדם שמחשיב את עצמו כאורים ותומים ביחסי ישראל-ארצות הברית".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
"מעמיד פנים שאכפת לו מביטחון המדינה". נתניהו, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן אמר היום כי בוושינגטון מקיימים התייצויות עם ישראל, בריטניה ורומניה, על מנת לגבש תגובה משותפת להתקפה האיראנית על הספינה.

מוקדם יותר אמר שר הביטחון בני גנץ כי ישראל תפעל נגד המתקפות ההולכות ומחריפות מצד איראן. זאת, לאחר תקיפת האונייה במפרץ עומאן, שיוחסה לרפובליקה האסלאמית. "איראן תהיה מסוכנת יותר והרסנית לאזור משהייתה עד כה ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל", אמר גנץ בנאום בכנסת. "נפעל להסיר כל איום שכזה".

גנץ הזהיר ממאות כטב"מים איראנים ש"נמצאים ברחבי המזרח התיכון", ואמר כי "נבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו בזמן". לדבריו, "איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל. אנחנו נפעל להסיר כל איום כזה".

הנזק לגשר הפיקוד של ספינת המרסר סטריט. ללא, צילום מסך
הנזק שנגרם לגשר הפיקוד של הספינה, שישי/צילום מסך, ללא

היום הזהירה איראן כי תגיב מידית לכל איום על ביטחונה, אחרי שישראל, ארצות הברית ובריטניה הזהירו מפני ההשלכות לתקיפת המכלית לחופי עומאן, בפעולה שהן ייחסו לטהראן. הרפובליקה האסלאמית מכחישה כל מעורבות במתקפת המל"טים על המכלית "מרסר סטריט" ביום שישי האחרון, שבה נהרגו אזרח בריטי ואזרח רומני.

"איראן לא תהסס בהגנה על ביטחונה ועל האינטרסים הלאומיים שלה והיא תגיב מידית ובתקיפות לכל הרפתקנות אפשרית", אמר דובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזאדה, שצוטט על ידי הטלוויזיה הרשמית. הוא "הביע חרטה עמוקה על הטענות חסרות הביסוס של שר החוץ של בריטניה נגד איראן, שעליהן חזר שר החוץ של ארצות הברית באותו הקשר ושכללו האשמות סותרות, כוזבות ופרובוקטיביות".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר היום כי "איראן ביצעה התקפה מקוממת על כלי שיט מסחרי, ועליה לשאת בהשלכות של מעשיה". אתמול אמר שר החוץ דומיניק ראאב כי יש "סבירות גבוהה" שאיראן ביצעה את המתקפה באמצעות מל"ט אחד או שניים. הצי האמריקני, שליווה את המכלית עם נושאת המטוסים "רונלד רייגן", אמר ביום שבת כי המידע הראשוני שברשותו "מצביע בבירור על מתקפת מל"ט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully