וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא ביטון: כל בתי הספר העל יסודיים יוכלו לעבור ללמוד חמישה ימים בשבוע

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 21:20

שרת החינוך ממשיכה לדחוף לכך שהתיכונים וחטיבות הביניים לא ילמדו בימי שישי, כפי שקורה כיום בשליש מהם, ויתאפשר להם לעשות זאת החל משנת הלימודים הקרובה. במסגרת התמריץ, יהיו המורים זכאים להמשיך לקבל שכר על עבודה מהבית במסגרת "שעות שהייה"

משרד החינוך הודיע היום (שני) כי החל משנת הלימודים הקרובה, כל בתי הספר העל-יסודיים יוכלו לעבור לשבוע לימודים מקוצר, ללא יום לימודים בשישי. זאת, במסגרת רפורמה שהתגבשה יחד עם ארגון המורים והסתדרות המורים.

כיום, בכשליש מהתיכונים וחטיבות הביניים לא מתקיימים לימודים בימי שישי, אך משנת הלימודים הקרובה יוכל כל מי שרוצה לעבור למתכונת המקוצרת. מספר השעות יישאר כמו שהוא, והשעות יתווספו לימי השבוע בהם מתקיימים לימודים. בעקבות ההחלטה על שינוי מבנה שבוע הלימודים, ישראל מצטרפת למדינות רבות בעולם שהנהיגו סוף שבוע ארוך.

בנוסף לכך, הוחלט כי המורים יוכלו להמשיך לקבל שכר על עבודה מהבית בימי שישי, המוגדרות כשעות שהייה, בהן המורים מכינים את מערך הלימודים, בודקים מבחנים ועוד. במשרד החינוך טרם יודעים להעריך מה תהיה ההיענות למהלך, שקיבל גיבוי מהממונה על השכר במשרד האוצר, כדי להעריך את עלותו.

חזרתם ללימודים של תלמידי חטיבת הביניים, בי"ס חקלאי פרדס חנה, 7 במרץ 2021. שלומי גבאי
יהיו זכאים לחופש בשישי. תלמידים בחטיבת ביניים בפרדס חנה/שלומי גבאי

בנוסף לכך, הוחלט כי המורים יוכלו להמשיך לקבל שכר על העבודה מהבית בימי שישי, המוגדרות כשעות שהייה, בהן המורים מכינים את מערך הלימודים, בודקים מבחנים ועוד. במשרד החינוך טרם יודעים להעריך מה תהיה ההיענות למהלך, שקיבל גיבוי מהממונה על השכר במשרד האוצר, כדי להעריך את עלותו.

קיצור שבוע הלימודים מהווה חלק ממהלך אסטרטגי שמובילה השרה שאשא ביטון במערכת החינוך, והוא מצטרף לשינוי מבנה בחינות הבגרות ושינוי אופני הלימוד בכל שלבי הגיל. במשרד החינוך שואפים לקדם "תפיסה חינוכית שנועדה לייצר תלמיד סקרן וחוקר ולומד עצמאית, תלמיד שרוכש מיומנויות אקדמיות בדרך של איסוף מידע, ניתוח והפקת המשמעויות העולות ממנו".

מהסתדרות המורים נמסר כי "המעבר לחמישה ימי לימודים בחטיבות הביניים ייעשה באופן וולונטרי, רק בהסכמת המורים. לראשונה יאפשרו למורים לבצע עד 5 שעות (מתוך 9 שעות וביחס להיקף המשרה) שהייה מהבית. בנוסף, מורה שלומד לתואר אקדמי יעבוד ארבעה ימים. מדובר בבתי ספר חדשים שיעברו לחמישה ימי עבודה וגם בבתי ספר שכבר עובדים כך היום. מדובר בבשורה לכל מורי חטיבות הביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully