וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: "בוחנים את הידוק התו הירוק"

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 17:18

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בתדרוך כי תיתכן הטלת הגבלות נוספות בשל העלייה בתחלואה. הוא הוסיף כי מתווה פתיחת שנת הלימודים יגובש בימים הקרובים. על תחילת מבצע החיסון השלישי לבני 60 ומעלה: "בעוד שבועיים-שלושה נראה אם יש ירידה בתחלואה הקשה אצל מבוגרים"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אמר היום (שני) כי לאור העלייה בתחלואה, בוחנים במשרד להטיל הגבלות נוספות, תוך הידוק התו הירוק. בתדרוך שקיים, בו ענה לשאלות עיתונאים, התייחס פרופ' אש לתחילת מבצע מנת החיסון השלישית לגילאי 60 ומעלה, ואמר כי "בשבועיים-שלושה הקרובים נראה האם יש ירידה בתחלואה הקשה אצל מבוגרים".

מנכ"ל משרד הבריאות שוחח גם על מתווה פתיחת שנת הלימודים והודיע כי הוא יגובש בימים הקרובים. "המטרה היא לחזור ללימודים שגרתיים ככל הניתן. צוות מקצועי מגבש את המתווה המדוייק יחד עם משרד החינוך ומשרדים אחרים. הוא יכלול הרבה בדיקות לכאלו שבאו במגעים עם מאומתים. הצוותים עדיין עובדים על מתווה הבידודים בכיתות".

בווידאו: פרופ' על האפשרות להדק את התו הירוק לאור העלייה בתחלואה/צילום: לע"מ

אש הוסיף כי החלטות קבינט הקורונה יתבססו על כמות החולים הקשים המאושפזים והעומסים בבתי החולים. "עשינו שקלול ניקוד של החולים - ככל שהחולה יותר קשה, הניקוד שלו יותר גבוה. עדיין לא קבענו קו שמעליו נעשה פעולות. הוא תלוי גם בקצב העלייה ולכן טרם נכון לקבוע קו כזה".

הבוקר הודיע משרד הבריאות כי עד כה התחסנו במנה השלישית 45 אלף בני 60 ומעלה. אתמול, עם הפתיחה הרשמית של המבצע, נענו 30 אלף איש לקריאה לקבל את המנה הנוספת, כשמאות אלפי מבוגרים נוספים צפויים להצטרף בימים הקרובים.

ניסים מנדיל,ניצול שואה המתגורר במגדלי הים התיכון והתחסן מנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"נחכה שבועיים-שלושה לירידה בתחלואה". ניצול שואה שהתחסן, אתמול/ראובן קסטרו

לצד זאת, עלה מעדכון המשרד כי מספר החולים במצב קשה נותר יציב - 212. עם זאת, מספר המונשמים טיפס ל-42, עם 16 נוספים מיום חמישי. 2,114 חולים חדשים אובחנו ב-72,220 בדיקות, נתון שמייצג שיעור חיוביים של 2.95%.

בסך הכול, 19,436 איש חולים בנגיף בישראל, בהם 385 מאושפזים בבתי החולים השונים. 877,316 נדבקו מפרוץ המגיפה, ו-6,477 חולים מתו, שלושה מהם ביממה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully