וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההתנצלות מיאיר נתניהו וההקפאה בשל הקורונה: קרן וקסנר חוזרת לפעול

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 16:21

תשעה עובדי מדינה ואנשי מערכת הביטחון בתפקידים בכירים ישתתפו במחזור ה-32 של "תוכנית עמיתי וקסנר", שתיערך באוניברסיטת הרווארד בארה"ב. מנכ"ל תוכניות וקסנר בישראל: "נאלצנו להתמודד עם מסע דה-לגיטימציה מופרך ומכוער למאות בוגרי התוכנית"

קרן וקסנר תשוב לפעול, לאחר שנה הקפאה בשל מגפת הקורונה ו"בשל עיכובים מנהליים שהוסדרו לאחרונה" - כך נמסר היום (שני) מהקרן. בנוסף, הפעילות מתחדשת שבועיים לאחר שיאיר נתניהו הודה במסגרת הסכם פשרה כי אמירותיו על הקרן, אותן פרסם ברשתות החברתיות, היו "לא נכונות ולא ראויות" וכן התחייב שלא לחזור עליהן.

בתוך כך, תשעה עובדי מדינה ואנשי מערכת הביטחון בתפקידי ניהול ופיקוד בכירים ישתתפו הקיץ במחזור ה-32 של "תוכנית עמיתי וקסנר", שתיערך בבית הספר "קנדי" למינהל ציבורי באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית.

רענן אביטל, מנכ"ל תוכניות וקסנר ישראל, מסר כי: "אוניברסיטת הרווארד סגרה את שעריה בפרוץ מגפת הקורונה וגרמה להקפאת התוכנית בשנה שעברה, בעוד שכאן בישראל נאלצנו להתמודד עם מסע דה-לגיטימציה מופרך ומכוער לתוכנית ולמאות בוגריה הממלאים במסירות ובמקצועיות את ייעודם במשרדי הממשלה, בצה"ל, בקהילת המודיעין, במערכת הבריאות ובשלטון המקומי, ואף במגזר השלישי".

הארוורד. ShutterStock
"הרווארד סגרה את שעריה בפרוץ מגפת הקורונה וגרמה להקפאת התוכנית"/ShutterStock

"אני שמח על חידוש התוכנית שתכליתה להשביח את מקצועיותם של משרתי הציבור במדינת ישראל", בירך המנכ"ל.

הבכירים שישתתפו בתוכנית הינם: ד"ר יסמין אבו פרייחה, מבית החולים סורוקה, ד"ר איתמר כספי מבנק ישראל, עו"ד שירה קני, טל אלוש מפרקליטות מחוז ירושלים, כפיר בטט מאגף התקציבים באוצר, סגן אלוף ד"ר אבי שינה מחיל הרפואה, עו"ד יונתן ברמן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, סא"ל יעל מערך הגנת הסייבר בצה"ל, ת' ממשרד ראש הממשלה וסא"ל א' קצין אגף המודיעין בצה"ל.

יאיר נתניהו בדיון בתביעת לשון הרע נגדו, בימ"ש השלום, ת"א, 10 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"אמירות לא נכונות ולא ראויות", נתניהו/ראובן קסטרו

הודעתו של נתניהו הגיעה לאחר שבוגרי קרן וקסנר הגישו תביעת לשון הרע נגדו בשל האמירות הפוגעניות שפרסם במדיה החברתית במהלך חודשי מרץ-יוני 2020. "אני הסרתי פרסומים אלו, וקורא גם לאחרים שלא לפרסם דברים דומים ולהסיר כל העתק של פרסום שלי", עוד כתב בהתנצלות עליה סיכמו הצדדים בפשרה.

מטעם התובעים נמסר כי: "יאיר נתניהו במשך תקופה פירסם והפיץ שקרים חמורים במהותם, קיצוניים בלשונם, והטיל רפש בעשייתו של כל אחת ואחד מבוגרי התוכנית. מדובר בבכירים בשירות הציבורי שיצאו ללמוד במוסד אקדמי מהטובים בעולם במטרה לחזור ולשרת את הציבור. דברי הדיבה שפורסמו על ידי יאיר נתניהו גרמו לנזק ממשי".

"ידע כל מי שמפרסם דברי שקר והסתה כלפי משרת ציבור שהוא צפוי להיתבע לדין - יהא זה אדם או ארגון - ויבחן את דבריו בטרם פרסום ולא אחרי הגשת כתב תביעה. לא נהסס להגיש תביעות נוספות כלפי כל מי שימשיך להפיץ אודותינו שקרים", עוד נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully