וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים חוסנו במנה השלישית בקופות ובדיור המוגן: "שמחים שקודם חושבים עלינו"

עודכן לאחרונה: 3.8.2021 / 12:44

בתום היום הראשון למבצע חיסוני הקורונה נרשמו כ-38 אלף מחוסנים בני 60 ומעלה. בבתי האבות ובדיורים המוגנים גילו שביעות רצון: "אם בפעם הראשונה היתה חגיגה, עכשיו מבינים שזו תהיה השגרה". ניצולי שואה: "מחנות הריכוז נועדו להרוג אותנו, עכשיו מנסים לשמור עלינו"

בתום היום הרשמי הראשון למבצע חיסוני הקורונה במנה שלישית, חוסנו עד כה כ-38 אלף בני 60 ומעלה במנה. 219 אלף בני אדם נוספים קבעו תור לימים הקרובים בארבע קופות החולים, כשישנם 1.5 מיליון אזרחים מעל גיל 60 הזכאים למנת החיסון השלישית.

בקופת חולים כללית הגיעו היום כ-11 אלף מבוגרים להתחסן, ועוד כמאה אלף איש כבר קבעו תור לימים הקרובים. במכבי התחסנו כ-7,100 בני 60 ומעלה, וכ-55 אלף קבעו תור להתחסן במנה השלישית. בכללית יש יותר מ-700 אלף בני 60 ומעלה הזכאים למנת החיסון השלישית. על מנת לעמוד בביקוש הגבוה, הכללית תפתח ביומיים הקרובים מתחמי חיסון מחוץ למרפאות ברחבי הארץ, בדומה לאלה שפעלו בשיא מבצע החיסונים.

בין המתחסנים שהגיעו למרפאת כללית בירושלים היה מרדכי לוין, בן 97, שהגיע לקבל את מנת החיסון השלישית בליווי חתנו. לסניף הגיעו גם שני דורות של מתחסנים הזכאים למנה השלישית: ששון לוי הגיע להתחסן עם הוריו, אסתר ושבתאי, ואמר כי הוא "סומך על הצוות בעיניים עצומות. חשוב לקבל את מנת החיסון השלישית, יש לי ילדים והורים מבוגרים, ובנוסף גם הבריאות שלי חשובה לי".

ניסים ודליה מנדיל,ניצולי שואה המתגוררים במגדלי הים התיכון והתחסנו מנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"שמחים שקודם חושבים עלינו". ניסים ודליה מנדיל, ניצולי שואה שהתחסנו, היום/ראובן קסטרו

גם בדיור המוגן נרשמה היענות גבוהה לחידוש מבצע החיסונים. דורון ארנון, מנכ"ל רשת הדיור המוגן מגדלי הים התיכון גילה כי "הרוב המוחלט באו להתחסן במנה שלישית, יש בודדים שלא יכולים פיזית ויש גם כאלה שכרגע לא רוצים להתחסן. המלחמה היא להמשיך את שגרת הפעילות. אם בפעם הראשונה זו היתה חגיגה שמצאו חיסון, עכשיו מבינים שזו אולי תהיה שגרת חיים".

ארנון תיאר כיצד הרשת פועלת כדי לשמור על הדיירים השוהים בדיור המוגן. "נכנסים לכאן רק מחוסנים ומחלימים. נכדים שלא יכולים להתחסן צריכים להביא בדיקה שלילית בצמוד לביקור. אנחנו שומרים על הדיירים כמה שאפשר".

שושנה שיילד, בת 76, מעודדת ממתן המנה השלישית. "ממליצה לכולם להתחסן ומאמינה שבעזרת החיסון ננצח את המגיפה. אני לא מודאגת שאין אישור של ה-FDA, ודווקא שמחה שישראל לקחה את האחריות ובחרה להקדים".

ציפי לוי, דיירת בית אבות המתגוררת במגדלי הים התיכון והתחסנה מנה שלישית לקורונה, גני תקוה, 1 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"אחריות אישית וציבורית". ציפי לוי בת ה-80, היום/ראובן קסטרו

ציפי לוי, בת 80, גם היא סומכת על ההמלצות של צוות המומחים של משרד הבריאות. "אני מאוד מרוצה מההחלטה של משרד הבריאות כי זו אותה מנה. אנשי המקצוע הודיעו לנו שהנוגדנים שלנו בירידה. בגילנו לחכות עוד כמה שבועות או חודשים יכול להיות דרמטי. זו אחריות אישית וציבורית בגיל שלנו לקבל את המנה השלישית. יש חששות שה-FDA לא יאשרו, אבל יש לנו מומחים בארץ. הדיירים שלנו נוהגים באחריות ומשתפים פעולה. יש היענות למרות שלא הכריחו אף אחד. לכאן לא מכניסים ילדים, אלא אנחנו הולכים אליהם כי צריך לגלות אחריות. ככה נראית ערבות הדדית ואני גאה בעם שלנו".

ניסים ודליה מנדים, ניצולי שואה בני 90 ו-86, נשואים 66 שנה, הלכו להתחסן יחד. "הדברים שהכניסו לנו במחנות הריכוז נועדו להרוג אותנו, עכשיו מנסים לשמור עלינו בחיים. אנחנו שמחים שקודם חושבים עלינו, זה משהו שלא רגילים לו בכל הארצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully