וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על השחתת בית הכנסת בבני ברק: "מעשה שנאה והסתה, לא נעבור עליו בשתיקה"

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 17:17

ראש הממשלה גינה את ריסוס צלבי הקרס ופיזור תמונותיה של שירה בנקי בבית הכנסת "ישראל הצעיר". "המשטרה תמצה את הדין עם הפושעים - ואנו נבוא עמם חשבון", הבטיח. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! נראים חשודים אפשריים הולכים סמוך לזירה לפני התקרית

בווידאו: תיעוד | החשודים בהשחתת בית הכנסת בבני ברק/צילום: מצלמות אבטחה

ראש הממשלה נפתלי בנט גינה הבוקר (ראשון) את השחתת בית הכנסת בבני ברק. הוא כינה את ריסוס צלבי הקרס ופיזור תמונותיה של שירה בנקי "מעשה נבזי", והבטיח למצות את הדין עם החשודים. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! נראים גבר ואישה, שלטענת אנשי בית הכנסת הם האחראים למעשה, הולכים מהזירה לפני האירוע, עם שקית בידם.

"השחתת בית הכנסת בבני ברק היא מעשה חמור של שנאה והסתה", אמר ראש הממשלה. "ביזוי קודשי ישראל, ובתוך כך השימוש הנפשע בתמונתה של הנערה שירה בנקי שנרצחה, הוא מעשה של של נבזות ורשעות. לא נעבור על כך בשתיקה. המשטרה תמצה את הדין עם הפושעים, ואנו נבוא עמם חשבון".

תיעוד מזירת האירוע

בווידאו: גבר בעל חזות חרדית תועד בבית הכנסת שחולל בבני ברק/צילום: מצלמות אבטחה
בית כנסת הושחת בבני ברק. ליכוד בני ברק, תמונות גולשים
"ביזוי קודשי ישראל". צלב קרס בבית הכנסת, אתמול/תמונות גולשים, ליכוד בני ברק

מתפללי בית כנסת "ישראל הצעיר", השוכן ברחוב הרב קוק, גילו את צלבי הקרס מרוססים על דלתות בית הכנסת כשהגיעו אתמול בבוקר. בכניסה אליו הושלכו תמונותיה של בנקי, שנרצחה במצעד בירושלים לפני מספר שנים, ופריטים נוספים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

קהילת "ישראל הצעיר" בבני ברק הינה קהילה ותיקה המרכיבה דתיים לאומיים וחרדים כאחד. העיתונאי ישי ויינר, אחד המתפללים בבית הכנסת, אמר לוואלה! כי "כבן למשפחה שנהרגה בשואה זה עצוב ומכעיס מאוד שעושים שימוש בסמלים כאלה לצורך ביזוי בית הכנסת. הכי כאב לי שהשבת אמרתי קדיש על ההרוגים בעיירה שבה הייתה סבתא שלי בשואה ולצדי באותו זמן היה צלב קרס".

הוא הפנה אצבע מאשימה לעבר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "מצפה מאוד שהמשטרה תמצא את האחראים ותמצה איתם את הדין וכן שכל המסיתים נגד הציבור החרדי יפסיקו, ובראשם המסית הראשי ליברמן. הוא אמר לשלוח את החרדים למזבלה, וזה מה שהמחללים את המקום עשו".

בית כנסת הושחת בבני ברק. ליכוד בני ברק, תמונות גולשים
"מזכיר ימים אפלים". בית הכנסת "ישראל הצעיר", אתמול/תמונות גולשים, ליכוד בני ברק

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, הצטרף לזעזוע. "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע", הבהיר. "ריסוס של צלבי קרס על בית כנסת הציוני בעיר מזכיר ימים אפלים מאוד בהיסטוריה של העם היהודי ואסור בשום אופן לעבור לסדר היום במקרה כזה. אני מצפה ממשטרת ישראל לטיפול מהיר ונחוש כדי שהאחראים לאירוע ייתפסו במהרה ויטופלו במלוא חומרת הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully