וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שאובחן אצלה גידול: בו הדובה הסורית בת ה-26 נותחה בהצלחה בספארי

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 10:27

הדובה החומה מתאוששת בבית הלילה, וצפויה לשוב בקרוב לחצר, שם תחבור לאחותה בבט. הצוות הרפואי בספארי ניתח את בו, לאחר שאבחן כי היא סובלת מגידול חוזר ונשנה באזור החזה, שחייב התערבות כירורגית. בתוך כך, בקרוב יגיעו לספארי דובים נוספים ממקלט באירופה

בווידאו: ניתוח דובה חומה סורית/צילום: דוברות הספארי

דובה חומה סורית בת 26 נותחה בסוף השבוע שעבר בספארי ברמת גן, בעקבות גידול שאובחן אצלה בחזה. בו הדובה, שנולדה בספארי, מתאוששת בבית הלילה שלה באמצעות משככי כאבים ואנטיביוטיקה, וצפויה לשוב בקרוב לחצר ולחבור לאחותה בבט ולדובה הנוספת מנטה.

מצבה הרפואי המורכב של בו החל לפני כארבעה חודשים, כשהמטפלים הבחינו כי היא סובלת מגוש בולט באזור החזה. אז ד"ר יגאל הורוביץ, וטרינר הספארי ומנהל בית החולים, יחד עם צוות המרפאה, ערכו לה סדרת בדיקות ואיבחנו כי מדובר בגידול שפיר. בתוך כמה שבועות, בו כבר נראתה במצב מצויין - ללא צורך בהתערבות כירורגית.

דובה חומה סורית בניתוח בספארי ברמת גן. הספארי, אתר רשמי
צפויה לשוב לחצר בקרוב. בו הדובה/אתר רשמי, הספארי

עם זאת, בחודש האחרון, שלי אלדד, מנהלת מחלקת הטורפים של הספארי, הבחינה כי הגידול חזר, ובבדיקה חוזרת של ד"ר הורוביץ, הוא הבחין כי הוא אף גדל והתקשה. בו אז הובהלה לחדר הניתוחים בספארי, חוברה למכונת ההרדמה ובתנאים סטריליים הגידול הוסר בהצלחה.

בתוך כך, בעתיד הקרוב בו תעבור יחד עם חברותיה לחצר חדשה שנבנית בימים אלו, ותכלול בין היתר מפלי מים, בריכות מים ואזורי מסתור. לאחר השלמת הבנייה, יצטרפו לספארי דובים נוספים, שעתידים להגיע ממקלט דובים באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully