וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלבי קרס רוססו בבית כנסת בבני ברק: "מזכיר ימים אפלים מאוד בהיסטוריה"

עודכן לאחרונה: 31.7.2021 / 23:49

נוסף לצלבי הקרס, גילו הבוקר מתפללי בית הכנסת "ישראל הצעיר" פריטים מושלכים בכניסה אליו, בהם גם תמונותיה של שירה בנקי, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. "פרי ביאושים של הסתה מתמשכת ונטולת רסן נגד כל דבר שריח של יהדות וחרדים נודף ממנו"

צלבי קרס רוססו אמש (שישי) על מבנה בית כנסת "ישראל הצעיר" בבני ברק. מתפללי המקום השוכן ברחוב הרב קוק בעיר הגיעו הבוקר לתפילה, וגילו את צלבי הקרס מרוססים על דלתות בית הכנסת. בנוסף, הושלכו בכניסה אליו תמונותיה של שירה בנקי, שנרצחה במצעד בירושלים לפני מספר שנים, ופריטים נוספים. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

קהילת "ישראל הצעיר" בבני ברק הינה קהילה ותיקה המרכיבה דתיים לאומיים וחרדים כאחד ובראשה עומד סא"ל במילואים הרב אשר לנדאו. "תחושת תדהמה והלם אופפת את מתפללי בית הכנסת ישראל הצעיר ובראשם את רב בית הכנסת הרב אשר לנדאו", הוא סיפר. "בבית הכנסת מתפללים רבים שהינם ניצולי שואה אשר מספר חרוט על זרועם ובנים לניצולי שואה. הסבא של הרב שעל שמו הוא קרוי נרצח בשואה ולמותר לציין את סערת הרגשות שהרב והמתפללים חשים בה.

"יצויין שבית הכנסת חרט על דיגלו אחדות ישראל וקירוב לבבות והינו בית הכנסת המרכזי בשכונה אשר מתפללים בו ולומדים בשיעורים תושבים מכל העדות והחוגים", הוסיף. כמו כן אמר שהוא "מצפה שהמקרה המזעזע והמצער יגונה על ידי כל הרבנים והמנהיגים בשיח שיתרום לאחדות ולא חס וחלילה לפלגנות".

בית כנסת הושחת בבני ברק. ליכוד בני ברק, תמונות גולשים
בית כנסת שהושחת בבני ברק, היום/תמונות גולשים, ליכוד בני ברק

שר החוץ יאיר לפיד קרא למשטרה לפתוח בחקירת המקרה. "עם מי שעשה את המעשה הנורא הזה צריך למצות את כל חומרת הדין", אמר.

יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק מסר כי הם רואים בחומרה רבה את האירוע. "ריסוס של צלבי קרס על בית כנסת הציוני בעיר מזכיר ימים אפלים מאוד בהיסטוריה של העם היהודי ואסור בשום אופן לעבור לסדר היום במקרה כזה", אמר. "אני מצפה ממשטרת ישראל לטיפול מהיר ונחוש כדי שהאחראים לאירוע יתפסו במהרה ויטופלו במלוא חומרת הדין".

גם חבר הכנסת יעקב אשר גינה את האירוע, ואמר "ההשתוללות הבריונית וריסוס צלבי הקרס בבית כנסת השבת בבני ברק הוא פרי ביאושים של הסתה מתמשכת ונטולת רסן נגד כל דבר שריח של יהדות וחרדים נודף ממנו. מקווה שאצליח להעביר בהקדם את תיקון חוק הגזענות כדי שהמסיתים יבואו על עונשם ותיווצר הרתעה אפקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully