וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-200 חולים קשים: מבצע החיסון השלישי לבני 60 ומעלה יחל היום רשמית

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 7:21

לאחר שכ-3,000 בני אדם כבר התחסנו בפעם השלישית, הבוקר נפתחו רשמית התורים בקופות לקבלת המנה, שטרם אושרה על ידי גופי הרגולציה בעולם. בקופות הביעו שביעות רצון מההיענות: "שמחים לראות את הנכונות של המטופלים". משרד הבריאות הודיע כי בבתיה"ח מאושפזים 201 במצב קשה

בקופות החולים נערכים לתחילתו הרשמית של מבצע חיסוני המנה השלישית לנגיף הקורונה, שיחל רשמית היום (ראשון), לבני 60 ומעלה. כ-3,000 בני אדם כבר קיבלו אתמול בקופות את החיסון השלישי, עוד לפני פתיחת המבצע, למרות שגופי הרגולציה בעולם טרם אישרו את המהלך, שנתמך בכל זאת על ידי מומחי רפואה בישראל ובעולם. זאת, כשברקע עולה מספר החולים הקשים המאושפזים בבתי החולים, והוא עומד כעת על 201.

לפי הודעת משרד הבריאות, מספר הנדבקים ממשיך לעלות, כש-2,435 אובחנו כמאומתים לקורונה ביממה הקודמת, מתוך כ-111 אלף בדיקות. על אף שמספר החולים הקשים מטפס, נכון לעכשיו מאושפזים 31 מונשמים בבתי החולים ברחבי הארץ.

בתוך כך, בקופת החולים "מכבי" מסרו כי עשרת אלפים תורים כבר זומנו לגילאי 60 ומעלה. "מכבי קוראת לכל בני ה-60 ומעלה שקיבלו את המנה השנייה של החיסון לפני חמישה חודשים או יותר, לקבוע תור ולהתחסן במנה שלישית באחת המרפאות ברחבי הארץ", נמסר מהקופה. מהקופה נמסר כי אתמול חוסנו במהלך היום כ-1,100 בני אדם.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מתחסן במנה השלישית לקורונה בשיבא בתל השומר, 30 יולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הראשון להתחסן. הרצוג מקבל את המנה השלישית, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

מקופת החולים "כללית" נמסר כי 1,300 אזרחים בני 60 ומעלה כבר הגיעו אתמול למתחמי החיסון של הקופה וקיבלו את הזריקה הנוספת. עוד כ-7,000 מטופלים זימנו תור לקבלת המנה השלישית בימים הקרובים. ממלא מקום מנכ"ל "כללית", אלי כהן, אמר כי הוא "שמח לראות את ההיענות והנכונות של מטופלי כללית להתחסן במנה השלישית. הם מלאי תודה והערכה לצוותים שלנו ומשתפים אותנו בתחושותיהם ובכך שהם רואים בחיסון אמצעי יעיל המספק להם הגנה מפני הנגיף וגם מאפשר להם להמשיך ולנהל שגרת חיים".

בקופת החולים "מאוחדת" חוסנו היום 667 איש, ו-10,171 מבוטחים נוספים של הקופה קבעו תור לחיסון שלישי, מתוך 117 אלף זכאים. לעומת זאת, מקופת החולים "לאומית" נמסר כי הם יחלו לחסן ביום ראשון, המועד הרשמי לתחילת מבצע החיסונים.

הראשון שהתחסן אתמול בפעם השלישית הוא הנשיא יצחק הרצוג, שקיבל את המנה בבית החולים שיבא תל השומר. אחריו הגיע יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו וקיבל גם הוא את המנה הנוספת. ראש הממשלה נפתלי בנט ליווה את הנשיא הרצוג, שרעייתו מיכל התחסנה באותו מעמד. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התחסן לאחר הנשיא. "אני נרגש. חיסון ראשון, חיסון שני או חיסון שלישי - צאו להתחסן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully