וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסקו גוברת על התחזיות אך נמנעת מלספק תחזית לרבעון הקרוב

רן דוידוב

4.2.2003 / 23:27

הרווח הנקי זינק ב-50% ל-991 מיליון דולר; רווח פרופורמה הסתכם ב-15 סנט למניה - גבוה ב-2 סנט מהתחזיות

ענקית ציוד הרשתות סיסקו דיווחה היום על עלייה של 50% ברווח הרבעוני וגברה על התחזיות המוקדמות, אך נמנעה מלספק תחזית לרבעון הקרוב בשל העדר הצפיות בשוק.

הרווח הנקי לרבעון הפיננסי השני, שהסתיים ב-25 בינואר, הסתכם ב-991 מיליון דולר, או 14 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 660 מיליון דולר, או 9 סנט למניה, ברבעון המקביל. רווח הפרופורמה הסתכם ב-15 סנט למניה - גבוה יותר מהתחזיות המוקדמות שצפו לחברה רווח של 13 סנט למניה.

בשורה העליונה רשמה החברה ירידה של 2.1% בהכנסות לרמה של 4.71 מיליארד דולר, שהיתה קרובה לתחזיות ובשורה אחת עם ההכנסות ברבעונים האחרונים, שגילו מגמת יציבות.

מנכ"ל החברה ג'ון צ'יימברס נמנע מלספק תחזיות לרבעון הקרוב ואמר שהחברה פועלת כעת בסביבה עסקית שהיא הקשה ביותר שידעה תעשיית טכנולוגיית המידע מעודה. צ'יימברס הביע שביעות רצון מהעובדה שהחברה הצליחה לרשום את אחד מרבעוני השיא שלה במונחי רווח נקי ורווח פרופורמה.

הרבעון הנוכחי, המסתיים בחודש אפריל, הוא באורח מסורתי החלש ביותר של סיסקו. אנליסטים צופים לחברה רווח של 13 סנט למניה על הכנסות של 4.8 מיליארד דולר.

חרף החולשה המתמשכת בשוק ציוד התקשורת מצליחה החברה להמשיך להגדיל את שולי הרווח הגולמיים בכל רבעון. מהנתונים שפירסמה היום עולה שהחברה נהנתה ברבעון השני משולי רווח של 70.3%, המהווים שיא חדש, בהשוואה ל-69.3% ברבעון הראשון שהסתיים באוקטובר. כוח המותג של החברה, ציוד משובח ושירות לקוחות יעיל, סייעו לסיסקו להמשיך ולגבות בהצלחה מחירים גבוהים בהרבה משל מתחרותיה, גם לאחר כניסתן של דל ו-HP לשוק הליבה שלה.

סיסקו מסיימת גם את הרבעון הנוכחי עם קופת מזומנים שמנה של 21.2 מיליארד דולר למרות שביצעה במהלכו רכישה חוזרת של מניות בשווי 1.5 מיליארד דולר. בעלי המניות של החברה אומנם דחו בנובמבר את האפשרות שהחברה תשלם דיווידנד שנתי, אך חבילת התמריץ הכלכלית של הנשיא בוש, הקוראת לביטול המס על דיווידנדים, והחלטתה של מיקרוסופט לשלם דיווידנד עשויות לדרבן בקרוב אף את סיסקו לשלם דיווידנד, לדברי אנליסטים.

קופת המזומנים העשירה עשויה לשמש את סיסקו גם לרכישות - אסטרטגיה עליה בנתה בעבר את צמיחתה. ההאטה הקשה אולי הקטינה את היקף פעילות הרכישות של סיסקו, אולם לא ניטרלה אותה כליל. בינואר, לדוגמה, רכשה את חברת התוכנה אוקנה תמורת 150 מיליון דולר.

סיסקו, שתחום פעילותה העיקרי הוא מרכזיות התקשורת והנתבים, החלה להתרחב בשנים האחרונות לעבר תחומים נוספים בשל הרוויה בשוק הליבה שלה. בין היתר, פועלת היום החברה בשוק אבטחת המידע (בה מתחרה החברה בצ'ק פוינט הישראלית), האחסון הדיגיטלי וציוד טלפוניה מבוסס IP.

CIBC אופנהיימר העריך השבוע כי סיסקו עשויה לרכוש את חברת רדויז'ן הישראלית, המתמחה במוצרים המאפשרים העברת קול, וידיאו ונתונים על גבי רשתות IP במהלך 12-18 החודשים הבאים. האנליסט איתי כהן ביסס את הערכתו על תחזית לצמיחה משמעותית בהיקף המכירות של רדויז'ן בשנים הקרובות.

סיסקו אף שומרת על מצבת כוח אדם יציבה. לאחר התמוטטות שוק ציוד התקשורת לפני שנתיים פיטרה החברה 8,500 עובדים או כ-18% מכוח העבודה דאז. אך שלא כמתחרותיה, נורטל ולוסנט, שהמשיכו לקצץ עובדים עד שנותרו ברמות כוח אדם נמוכות בכ-70%, הצליחה סיסקו לשמור על מצבת של 35 אלף עובדים בקירוב. צ'יימברס נוהג לפטר מדי רבעון כמה מאות עובדים בעלי תוצרת נמוכה ולגייס במקומם עובדים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully