וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 מתו מטביעה בתוך שבוע: "ניתן למנוע את המקרה הבא"

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 16:31

ברקע מזג האוויר השרבי, מאות אלפי רוחצים צפויים להגיע גם השבוע לחופי הים המסוכנים. "זו העונה המסוכנת ביותר לרחצה, הסכנה תימשך עד אמצע אוגוסט. גם כשיש אשליה שהים רגוע, יש זרמים חזקים במים שיכולים למשוך פנימה גם שחיין מנוסה", אמר לוואלה! איש הצלה מנוסה

12 בני אדם מתו מטביעה בחופי ישראל ובבריכות במהלך השבוע, לאחר שניסו לצנן את גופם במזג האוויר הלוהט. מתחילת עונת הרחצה, טבעו למוות 26 בני אדם, ו-122 נוספים קיבלו טיפול רפואי, תשעה מהם פונו לבתי החולים במצב אנוש או קשה.

גם השבוע מזג האוויר יהיה שרבי, ומאות אלפים יפקדו את חופי הים התיכון, ים המלח והכנרת. בשירותי ההצלה מזהירים מפני הסכנה שבים וקוראים לרוחצים לנהוג באחריות.

"השבוע האחרון היה קטלני במיוחד", אומרים במד"א על השבוע, שבו אירעו כמחצית הטביעות הקטלניות מתחילת העונה, ושבמהלכו אנשי הצוות של הארגון חשו לאירועי הטביעה בחופים ובבריכות השחייה.

"אנחנו בעיצומה של חופשת הקיץ ומתחילת עונת הרחצה טיפלו צוותי מד"א במקרי טביעה רבים", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין. "ניתן למנוע את המקרה הבא ואנו פונים לציבור לעשות כל מאמץ על מנת להיזהר ולשמור על חיינו וחיי ילדנו בקרבת מקורות מים בטיולים ובברכות הפרטיות, להתרחץ אך ורק בחופים מוכרזים ובשעות בהן שירותי ההצלה פועלים בחוף".

דגל שחור בחוף ים 25 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"השבוע האחרון היה קטלני במיוחד". דגל שחור בלב ים, השבוע/ראובן קסטרו

בשבת שעברה, תוך 24 שעות בלבד, טבעו למוות שבעה בני אדם. תחילה, באירוע הטביעה הראשון, גבר בן 42 טבע למוות בחוף מעין צבי הלא מוכרז, הנמצא סמוך לזכרון יעקב. פחות משעה לאחר מכן טבע למוות צעיר כבן 20 בחוף הנסיכה באילת. מאוחר יותר, נקבע מותם גם של גבר כבן 50 ובנו בן העשר שטבעו בחוף התמרים בעכו.

לאחר מכן, פעוט בן שנתיים, משה ג'אן מאור עקיבא, טבע למוות בחוף לא מוכרז בחדרה. עדי ראייה סיפרו כי הוא שיחק בחול בחוף הדייגים, כשלפתע גל סחף אותו אל עומק הים. הוא נמשה מן המים במצב אנוש, ופונה על ידי פרמדיקים של מד"א לבית החולים הלל יפה בעיר, שם קבעו הרופאים את מותו.

עוד בוואלה!

גבר בן 50 טבע למוות בחוף גורדון בתל אביב

לכתבה המלאה

בשירותי ההצלה מזהירים מפני שבוע קטלני נוסף. זירת טביעה סמוך לחוף זבולון בהרצליה, השבוע

זירת טביעה צפונית לחוף זבולון בהרצליה 26 ביולי 2021. מד"א
זירת טביעה צפונית לחוף זבולון בהרצליה 26 ביולי 2021/מד"א

ביום ראשון טבעה בת ארבע מהמרכז שמשפחתה שהתה בצימר ביישוב מנות, ומותה נקבע אתמול לאחר כמה ימים שרופאים נאבקו על חייה. ביום שני גולש כבן 30 פגע בסלע בעומק הים מול חופי הרצליה, איבד את הכרתו ומותו נקבע בתום פעולות החייאה.

למחרת, טבע למוות ג'לאל אבו אלקיעאן, תינוק בן שנה בדלי ביישוב חורה. ביום רביעי גבר כבן 40 טבע למוות בחוף בוגרשוב שבתל אביב, והבוקר טבע למוות גבר כבן 50 בחוף גורדון שבתל אביב.

זירת טביעה בחוף גורדון בתל אביב, 30 יולי 2021. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
קיץ קטלני. גבר כבן 50 טבע למוות בחוף גורדון, היום/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

הסיבה לכמות הטביעות הגדולה, טמונה כאמור בין היתר במזג האוויר השרבי ששרר השבוע ברחבי הארץ. גם בשבוע הקרוב צפוי להיות חם במיוחד, והים יהיה מסוכן לרחצה. במהלך עונת הרחצה פועלים 157 חופי רחצה עם שירותי הצלה: 105 לאורך הים התיכון, 32 סביב הכנרת, 16 לאורך ים המלח וארבעה נוספים לאורך ים סוף.

ותיקי החוף לא הופתעו ממניין המתים הגבוה. "זו העונה המסוכנת ביותר לרחצה בים וזה יימשך ככה עד אחרי אמצע אוגוסט", אמר השבוע לוואלה! תאופיק ברייה בן 53 מפוריידיס, דייג ואיש איחוד הצלה ותיק בחוף דור-טנטורה, "גם כשיש אשליה שהים רגוע, יש זרמים חזקים במים שיכולים למשוך פנימה גם שחיין מנוסה. צריך להיכנס רק בחוף מוכרז, לשים לב לדגל על סוכת המציל ולגלות אחריות אישית, במיוחד עם הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully