וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הרוגים בפחות משבוע: צעיר פלסטיני נורה למוות מאש צה"ל

יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 23:02

שווכת חאלד עווד נכח בהלוויית בן ה-13 שנהרג אמש כתוצאה מירי חיילי צה"ל, ולפי דיווחים פלסטיניים נורה בעצמו בראשו ובבטנו לאחר שבתום ההלוויה פרצו עימותים בכפר ליד חברון. זהו הפלסטיני החמישי שנורה למוות בגדה בימים האחרונים. צה"ל: "האירוע מתוחקר"

צעיר פלסטיני בן 20 נורה היום (חמישי) על ידי חיילי צה"ל בכפר בית אומר שליד חברון - כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני. הצעיר, שווכת חאלד עווד, נורה בראשו ובבטנו במהלך עימותים שפרצו בהלוויית הנער בן ה-13 מוחמד אל-עלאמי, שנהרג אף הוא מירי חיילים אתמול.

בתום ההלוויה, המפגינים הפלסטינים יידו על הכוחות שהשיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. מדובר צה"ל נמסר: "הפרת סדר אלימה התפתחה במהלך היום בסמוך לכפר בית אומר, במהלכה מאות מפרי סדר יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל ולוחמי מג"ב שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. מוכרת טענה על הרוג פלסטיני. האירוע מתוחקר". גורם באוגדת יו"ש אמר כי "קיים צפי להפרת סדרת אלימה מאוד מחר בבית אומר".

שווכת ח'אלד עווד, נורה למוות בבית אומר, 29 ביולי 2021. ללא, צילום מסך
שווכת חאלד עווד, הפלסטיני שנורה/צילום מסך, ללא

הלווייתו מתקיימת בשעה זו בבית אומר בהשתתפות עשרות. חמאס פרסם הודעת אבל על מותו של עווד בה בירך את תושבי בית אומר המתעמתים עם צה"ל. "הדם הטהור הזה הוא דלק מערכת השחרור ונפילת השהידים תגדיל את ההתעקשות של עמנו על המהפכה שלו".

זהו הפלסטיני החמישי שנהרג מאש צה"ל בגדה המערבית בשבוע האחרון. אתמול נהרג אל-עלאמי בן ה-13 מירי כוחות הביטחון. מתחקיר ראשוני עלה כי הלוחמים ירו לעבר הרכב בו שהה הילד כחלק מנוהל מעצר חשוד, לאחר שהרכב לא עצר את נסיעתו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully