וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת שרת החינוך: בבת ים ייערכו למתן חיסונים בתיכונים בעיר

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 19:05

למרות התנגדות השרה שאשא ביטון, הנחה ראש העיר צביקה ברוט את מינהל החינוך להתכונן לחסן תלמידים בחיסון לקורונה, במטרה להגדיל את מספר המתחסנים הצעירים בעיר, העומד על כ-20%. "חיסונים ניתנים בבתי הספר בשגרה, אין סיבה לחרוג מכך בנושא הקורונה. לא נעשה דבר בכפייה"

ראש העיר בת ים צביקה ברוט הנחה היום (חמישי) את מינהל החינוך להיערך למתן חיסונים בבתי הספר התיכוניים בעיר. זאת, בניגוד לעמדת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כשהמטרה היא להגדיל את מספר המתחסנים הצעירים, שעומד כיום על כ-20%, בדומה לממוצע הארצי.

ברוט הסביר את הצעד בכך ש"חיסונים שונים ניתנים בבתי הספר על בסיס שגרתי, ואין סיבה לחרוג מכך גם בנושא הקורונה. עם זאת אנחנו רגישים לדעות השונות ולא נעשה שום דבר בכפייה". כעת בתום הערכת מצב שקיים ראש העיר הוא הנחה את מינהל החינוך להכין תכנית מגירה שתופעל ב-1 לספטמבר.

ראש עיריית בת-ים צביקה ברוט קיבל את החיסון לנגיף הקורונה, 20 בדצמבר 2020. דוברות עיריית בת-ים, אתר רשמי
"לא נעשה דבר בכפייה". ברוט מתחסן נגד קורונה/אתר רשמי, דוברות עיריית בת-ים

עם זאת, הוציא ברוט הנחיה שהמהלך יבוצע בתיאום עם ועד ההורים העירוני, ובמקומות ספציפיים שתהיה התנגדות גורפת, אם תהיה כזו, החיסונים יבוצעו במתחם סמוך ולא בתוך התיכון. בת ים היא העיר הראשונה שמודיעה שתאפשר חיסון שכזה, לאחר שבכל גלי הקורונה הקודמים העיר פעלה בצורה עצמאית ומבלי להמתין להנחיות הממשלה.

"בשורה התחתונה, השיקול המרכזי שמנחה אותי הוא בריאות התושבים שלי", אמר ברוט. "השמירה על החיים היא בראש סדר העדיפויות העירוני שלנו, ואנחנו נמשיך לעשות הכל ולא נוותר על שום צעד שיעזור לנו לשמור על רמת תחלואה נמוכה בעיר שלנו".

יפעת שאשא ביטון. ראובן קסטרו
בניגוד לעמדתה. שאשא ביטון/ראובן קסטרו

ההחלטה מגיעה על רקע המתיחות של שרת החינוך מול בכירי משרד הבריאות. אתמול השיבה שאשא ביטון למתקפה נגדה וטענה כי משרד הבריאות עוסק בהכפשות במקום לקדם קמפיין לעידוד התחסנות. "לא תרתיעו אותי", אמרה. "קל לזרוע היסטריה, חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור".

"הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתוייג כמכחיש המגיפה", אמרה שאשא ביטון. "לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה. הגענו למצב אבסורדי, כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר. עד פתיחת שנת הלימודים למשרד הבריאות יש 35 ימים בהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות. כולנו יודעים שימי הלימוד בספטמבר מועטים, בשל חגי תשרי והחופשות, לא מהם תגיע הישועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully