וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר הועמד לדין בגין עישון ג'וינט - השופט מתח ביקורת על המשטרה

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 13:28

בית משפט השלום בירושלים זיכה נאשם בהחזקת קנאביס במשקל זעום לשימוש עצמי וזעם על ההחלטה להעמידו לדין: "אין היגיון לגרום לעבודה של תובע, סניגור ושופט על חשבון הקופה הציבורית במקרה כזה"

בית משפט השלום בירושלים זיכה נאשם בהחזקת קנאביס לשימוש עצמי במשקל זעום שנמצא בג'וינט, וזאת מהטעם של זוטי דברים. כתב האישום הוגש נגד הנאשם לאחר שנתפס עם ג'וינט בודד, ולא ניתן היה לבודד את כמות הקנאביס ולשקול אותה.

עו"ד אריאל הרמן, שייצג את הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית, דרש לזכות אותו, והשופט דוד שאול גבאי ריכטר קיבל את עמדתו - ומתח ביקורת על המשטרה על עצם הגשת כתב האישום.

"האינטרס הציבורי בענייננו אינו מתקיים שכן לצד האינטרס הלגיטימי של מניעת עבירות ושמירה על בריאות הציבור, קיים גם אינטרס לשמור על משאבי הציבור למקרים המצדיקים זאת", כתב השופט גבאי ריכטר.

חנות למכירת קנאביס רפואי בתל אביב 16 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"אין בהעמדה לדין כל היגיון מערכתי"/ראובן קסטרו

"העמדה לדין בנסיבות של עישון ג'וינט שכמות הסם בו אינה שקילה, כאשר העמדה לדין זו גוררת עבודה של תובע, סנגור ציבורי (לרוב) ושופט - כולם ממומנים על ידי קופת הציבור - אין בה כל היגיון מערכתי, לא לטווחה הקצר ולא לטווח הארוך. הדבר גם אינו עולה בקנה אחד עם רוח הרפורמה בתחום הקנביס", כתב השופט.

עו"ד אריאל הרמן הגיב להחלטה ומסר כי "ברור לכל שכתב אישום מסוג זה לא היה צריך לבוא לעולם. מצער מאוד שהתביעה המשטרתית בחרה להגיש את כתב האישום ולבזבז משאבי ציבור בנושא שלציבור אין כל עניין בו, במיוחד כשידוע שהמחוקק פועל להסדיר את הנושא בחקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully