וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר מעכו שהשתתף בלינץ' במהלך שומר החומות יישאר במעצר: "איבד צלם אנוש"

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 7:29

ביהמ"ש קבע כי קוסאי עבאס בן ה-21, שמואשם בניסיון רצח של מור ג'נאשווילי לאחר שלטענתו ניסה לדרוס אותו ואת חבריו במהלך המהומות הערים המעורבות, יישאר כלוא עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. השופט כתב בהחלטתו: "מסוכנותו זועקת ממנו, התוצאה הנוראית מדברת בעד עצמה"

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע ביום שני כי הנאשם המרכזי באירוע לינץ' בעכו במהלך מבצע "שומר החומות", יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. הוא מוחזק כעציר בטחוני. הנאשם, קוסאי עבאס, בן 21 מעכו, מוחזק כעציר ביטחוני בגין מעורבתו בתקיפת תושב העיר מור ג'נאשווילי בן ה-29.

הוא מואשם במעשי טרור של ניסיון רצח ויידוי אבן לעבר רכב, התפרעות ועוד. זאת לאחר שתקף את ג'נאשווילי יחד עם שניים נוספים, לאחר שלטענתם ניסה לדרוס אותם עם רכבו, במהלך המהומות בערים המעורבות בשומר החומות. לג'נאנשווילי נגרמו שברים בעצמות האף, חתכים בראשו, שבר בשיניים והוא נותר נכה המרותק לכיסא גלגלים, כשמצבו מוגדר סיעודי.

"המעשים המתוארים בכתב האישום מלמדים על אובדן צלם אנוש על רקע אידיאולוגי", קבע השופט ניצן סילמן. "הטענות להלהטת רוחות אינן יכולות לסייע. אדם צריך להישאר אדם ללא קשר לנסיבות אלו, והמעשה הלכאורי בו מואשם המשיב, התמונות הקשות, והתוצאה הנוראית, כל אלו מדברים בעד עצמם. גם העובדה כי המשיב החל ביידוי עוד לפני הדריסה, תומכת יותר ברקע האידיאולוגי, מאשר ב'תגובה לדריסה'".

הוא צייו כי התוקפים "חברו יחד לפגוע באדם, רק בשל מוצאו ו'הלהטתם'; הפגיעה נעשתה לכאורה על ידי המשיב מקרוב, באורח קר, גם לאחר שאותו מתלונן איבד הכרתו. מדובר בתקיפה בצוותא, באמצעות נשק קר, כנגד מי שבאותו שלב לא יכול היה להתגונן".

בווידאו: קורבן הלינץ' בעכו מספר שאויים בבית המשפט/צילום: ארגון חוננו

"אין דין ואין דיין לנגד עיניו", ציין בהתייחסו לקוסאי עבאס, "מסוכנותו זועקת ממנו. מי שמנסה לבצע לינץ' באחר, בשל רקע אידיאולוגי, לא יהסס להפר תנאים, ולא יישמע להוראות מגבילות בשל אותם טעמים. לא סכסוך נקודתי, לכאורה, הוא שהניע המשיב, אלא תפיסתו. משכך, תפיסה זו אינה מאפשרת מתן אמון כי יציית להוראות מגבילות" והוסיף כי "כאן, הרקע האידיאולוגי 'תורגם' לניסיון לקפד חיי אדם, באכזריות קיצונית".

הוא דחה את טענת הסניגורית עו"ד אפנן חליפה המייצגת אותו עם עו"ד עומר חמאיסי ועו"ד רמזי קטילאת כי "מדובר ב'נסיבות מיוחדות' ומתיחות". לקביעתו, "טענות לפגיעה של אחרים על רקע דתי, אינן יכולות להצדיק אובדן צלם אנוש". בקשה לשחרר את הנאשם אדהם בשיר אותו מייצג עו"ד תומר נווה עדיין מתבררת. הנאשם השלישי בפרשה, בילאל חילואני, שוחרר בתנאים מגבילים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את ג'נאשווילי, בירך על ההחלטה ואמר כי "לפני חודשיים אזרחי ישראל עמדו תחת גל פרעות שנראה כאילו נלקח מהימים טרם קום המדינה. טוב פעל בית המשפט שקבע חד משמעית שמקומו של המחבל בכלא בלא צורך בתסקיר שכן חומרת המעשים אינה מותירה מקום להחלטה אחרת. אנו מקווים שהמסר יעבור כחוט השני בכל הערכאות המשפטיות של אפס סובלנות כלפי טרוריסטים אלו".

"החלטת בית המשפט עושה שימוש בשיקולי ענישה ולא שיקולים רלוונטיים להליך של מעצר עד תום ההליכים", מסרו הסניגורים לוואלה!, "אנו בוחנים את המשך צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully