וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדי בן אנד ג'ריס: תומכים בישראל, וגם בהחלטה האמיצה של החברה

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 2:28

בטור דעה שפורסם בניו יורק טיימס, תמכו בנט כהן וג'רי גרינפלד היהודים, שהקימו את החברה ב-1978, בהחלטת מנהלי החברה שלא למכור את מוצרי החברה בהתנחלויות. "אנחנו יהודים גאים. להתנגד למדיניות של הממשלה זו לא אנטישמיות. אין כאן חרם על ישראל, ואנחנו לא תומכי BDS"

מייסדי גלידת בן אנד ג'ריס, בנט כהן וג'רי גרינפלד, פרסמו היום (רביעי) בניו יורק טיימס טור דעה, בו הם מביעים את תמיכתם בהחלטת החברה שלא למכור את מוצריה בהתנחלויות. בטור הם מדגישים את תמיכתם במדינת ישראל כיהודים, אך מבהירים כי מנגד הם תומכים בסיום העסקים באזורי "הכיבוש הבלתי חוקי".

"אנחנו מייסדי בן אנד ג'ריס. אנחנו גם יהודים גאים. זה חלק ממי שאנחנו והדרך בה הזדהינו במשך כל חיינו", הם כתבו, "כשהחברה שלנו החלה להתרחב בעולם, ישראל היתה אחד מהשווקים הבינלאומיים הראשונים שלנו. היינו אז, ואנחנו נשארים היום, תומכים של מדינת ישראל".

עם זאת, שני המייסדים ציינו כי "זה אפשרי לתמוך בישראל ולהתנגד לחלקים מסויימים בפוליטיקה שלה, בדיוק כפי שהתנגדנו להחלטות של ממשל ארצות הברית. בתוך כך, אנחנו תומכים באופן חד משמעי בהחלטת החברה לסיים את עסקיה בשטחים הכבושים".

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"אפשר לתמוך בישראל וגם להתנגד לחלקים בפוליטיקה שלה". מפעל בן אנד ג'ריס/ראובן קסטרו

הם הדגישו כי למרות שאינם לוקחים חלק בשליטה התפעולית של החברה שהקימו ב-1978, הם גאים בהחלטת מנהלי החברה ומאמינים כי היא תמוקם "בצד הנכון של ההיסטוריה". הם הוסיפו כי "הפסקת מכירת הגלידות בשטחים הכבושים היא אחת מההחלטות האמיצות של החברה ב-43 שנות קיומה. למרות שידעו בחברה כי ההחלטה תעורר ביקורת קשה, עדיין החליטו להתאים את פעילותה העסקית לערכיה המתקדמים".

שני המייסדים היהודים של בן אנד ג'ריס הדגישו כי "לא קיימת סתירה בין יהדותנו לעמדתנו, וגם אין כאן אנטישמיות. למעשה, אנו מאמינים שניתן וצריך לראות במעשה זה כמקדם צדק וזכויות אדם, שהם עיקרי הליבה של היהדות".

"בן אנד ג'ריס היא חברה הדוגלת בשלום וקידמה מדיניות שלום לאורך ההיסטוריה", כתבו כהן וגרינפלד, "אנו רואים בפעולה האחרונה של החברה חלק ממסלול דומה. לא כצעד אנטי-ישראלי, אלא כחלק מהיסטוריה ארוכה של תמיכה בשלום. בהודעתה, הבדילה החברה בין השטחים החוקיים והדמוקרטיים של ישראל לבין השטחים שנמצאים תחת כיבוש ישראלי. ההחלטה לעצור מכירות מחוץ לגבולות הדמוקרטיים של ישראל אינה חרם על ישראל, ולא מאמצת בשום צורה את ערכי תנועת ה-BDS".

השניים הדגישו כי אין בהחלטה דבר נגד מדינת ישראל ואזרחיה, אלא נגד מדיניות הממשלה, "שמנציחה כיבוש בלתי חוקי, המהווה מכשול לשלום ופוגע בזכויות האדם הבסיסיות של העם הפלסטיני שחי תחת הכיבוש. כתומכים יהודים במדינת ישראל, אנו דוחים מהיסוד את התפיסה כי אנטישמיות משמעה לפקפק במדיניותה של ממשלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully