וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת תוכנת הריגול: נציגים ממשרד הביטחון ערכו בדיקה במשרדי NSO

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 22:19

משרד הביטחון הודיע כי נציגים מכמה גופים הגיעו לחברת הסייבר ההתקפי, לצורך בדיקת הטענות שפורסמו נגד תוכנת הריגול "פגסוס" של החברה. בתוך כך, גנץ נפגש עם שרת ההגנה של צרפת, ואמר לה כי ישראל מתייחסת ברצינות לטענות נגד NSO, וכי היא בודקת את הנושא

משרד הביטחון הודיע היום (רביעי) כי נציגים מכמה גופים במשרד הגיעו אל משרדי חברת הסייבר ההתקפי NSO לצורך בדיקת הטענות שפורסמו נגד תוכנת הריגול "פגסוס" של החברה. בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ נפגש עם שרת ההגנה של צרפת ואמר לה כי ישראל מתייחסת ברצינות לטענות נגד NSO, וכי היא בודקת את הנושא.

ממשרד הביטחון נמסר כי גנץ סיים ביקור בזק של 10 שעות בצרפת, במסגרתו נפגש עם שרת ההגנה פלורנס פארלי. לבקשת השרה, במהלך הפגישה התייחס שר הביטחון לנושא NSO, ואמר לה כי ישראל נותנת רישיונות סייבר למדינות אך ורק לצורכי שימוש בהתמודדות עם טרור ופשיעה. לדברי המשרד, גנץ עדכן את פארלי כי נציגים הגיעו היום למשרדי חברת NSO, וכי ישראל בודקת את הנושא ברצינות המרבית.

גנץ אמר לשרה כי פריצה לבכירים בדרג הפוליטי בצרפת היא אסורה לפי תנאי הרישיון שניתנו. עוד אמר לה כי מידה ויתגלו חריגות, בכוונת ישראל לפעול תוך הקפדה על תנאי הרישיונות שניתנו. שר הביטחון הוסיף כי לאור היחסים האסטרטגיים והקשר עם צרפת, הם ימשיכו לקבל עדכונים במידע רלוונטי בנושא.

בווידאו: גנץ נפגש עם שרת ההגנה של צרפת/צילום: רויטרס

לדברי משרד הביטחון, גנץ דן עם פארלי גם ביחסי הביטחון האסטרטגיים בין ישראלי לצרפת, "ובצורך להביא לשינוי בהתנהלות מול המשטר האיראני שמנצל את תקופת 'הדשדוש' להאצת פרויקט הגרעין, תוך סכנה להאצת מרוץ חימוש אזורי. עוד נמסר כי הם דנו "בנושא לבנון וההתדרדרות הפנימית במדינה, ובצורך לקדם צעדים לחיזוק הרשות הפלסטינית ובדרכים לייצב את המצב ברצועת עזה".

במסגרת הביקור שלו נפגש גנץ גם עם ראש ה-DGSE הנחשב ל"מוסד הצרפתי", ברנארד אמי האמון על טיפול בסוגיות ביטחוניות מחוץ לצרפת וביניהן לבנון, וכן עם ראשי הקהילה היהודית בפריז.

בשבוע שעבר, הממשלה הקימה צוות מיוחד לטיפול במשבר שהתעורר סביב התוכנה, הכולל נציגים של משרד הביטחון, משרד החוץ, משרד המשפטים, המוסד, אגף המודיעין בצה"ל וגורמים נוספים. הצוות גובש כדי לבצע בדיקה מול חברת NSO, ועל מנת להיערך להתמודדות עם ההשלכות הביטחוניות, המדיניות והמשפטיות של הפרשה. לפי הפרסומים, כמה מדינות בעולם השתמשו בתוכנה לצרכי ריגול אחרי עיתונאים, פעילי זכויות אדם ואנשי אופוזיציה.

בכירים ישראלים ציינו כי הממשלה מתייחסת למשבר ברצינות רבה. לדבריהם, למרות שנראה שננקטו הצעדים הדרושים לגבי מתן רשיון הייצוא ל-NSO השאלה המרכזית היא כיצד הפרשה תשפיע על חברות אחרות ועל עסקאות עתידיות. "זה אירוע משמעותי ביותר", אמר בכיר ישראלי. "אנחנו מנסים להבין את מלוא המשמעותיות שלו. נהיה חייבים לבדוק אם בעקבות הפרסומים האחרונים יש צורך בשינוי מדיניות בכל הנוגע לייצוא של מערכות סייבר התקפי למדינות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully