וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע אנטישמי חריג בוושינגטון: ציור של צלב קרס נמצא במשרד החוץ של ארה"ב

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 23:32

צלב הקרס נמצא חרוט במעלית סמוך למשרדו של השליח למאבק באנטישמיות. מחלקת הביטחון של משרד החוץ פתחה בחקירה. שר החוץ בלינקן: "עלינו לפעול ללא פשרות כדי לדחות את האנטישמיות". השגריר ארדן: "למצות את הדין עם כל אדם שיפעל מתוך שנאה לעם היהודי"

ציור של צלב קרס נמצא אתמול (שני) חרוט במעלית בבניין משרד החוץ של ארצות הברית בוושינגטון. צלב הקרס נמצא במעלית הסמוכה למשרדו של השליח האמריקני למאבק באנטישמיות. הציור נמחק ומחלקת הביטחון של משרד החוץ האמריקני פתחה בחקירה.

בתגובה לתקרית, שר החוץ אנתוני בלינקן פרסם היום הודעה לעובדי משרד החוץ, בה כתב כי "כפי שזה מזכיר לנו בכאב, אנטישמיות אינה שריד מן העבר. היא עדיין כוח בעולם, כולל קרוב לבית, והיא מתועבת". בלינקן עוד הדגיש כי "אין לאנטישמיות מקום בארצות הברית, במשרד החוץ או בכל מקום אחר. ועלינו לפעול ללא פשרות כדי לדחות אותה".

שר החוץ האמריקני, בעצמו ממוצא יהודי, הוסיף בפנייה לעמיתיו היהודים: "בבקשה דעו כמה אנחנו מודים לכם עבור שירותכם, וכמה אנחנו גאים להיות העמיתים שלכם".

ציור של צלב קרס נמצא במעלית בבניין משרד החוץ האמריקני בוושינגטון. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"אירוע חמור של ונדליזם אנטישמי". ציור צלב הקרס בוושינגטון/מערכת וואלה!, אתר רשמי

שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם גלעד ארדן מסר בתגובה כי "צלב הקרס שצוייר במחלקת המדינה הוא אירוע חמור של ונדליזם אנטישמי, המראה שוב כיצד האנטישמיות אינה מבחינה בין יהודי ליהודי, ופוגעת לא רק בישראל אלא בעולם כולו. עלינו להיאבק יחד בנחישות כנגד אנטישמיות מכל סוג ולמצות את הדין עם כל אדם אשר יפעל מתוך שנאה לעם היהודי".

מוקדם יותר החודש, תקרית אנטישמית נוספת אירעה בארצות הברית, בו שליח חב"ד הרב שלמה נוגינסקי הותקף ליד בית הכנסת "בית שלום", בשכונת ברייטון שבבוסטון. התוקף, שנעצר לאחר מכן על ידי המשטרה המקומית, איים על הרב באקדח וכשניסה להימלט דקר אותו בידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully